سرپرست معاونت سیاسی وزارت کشور مطرح کرد

تشکیل بنیاد توسعه برای جبران عقب‌ماندگی‌های تاریخی در مازندران

سرپرست معاونت سیاسی وزارت کشورگفت: برای عقب‌ماندگی تاریخی مازندران تدوین برنامه توسعه، تشکیل بنیاد توسعه و اتاق‌های فکر و بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی امری ضروری است.

به گزارش ایسنا، «بهرام سرمست» در مراسم معارفه  بیست و سومین استاندار مازندران در سالن اجتماعات استانداری این استان اظهار کرد: مازندران با همه ظرفیت‌های خود هنوز نتوانسته به جایگاه واقعیش برسد در حالی‌که از ظرفیت‌های توسعه فراوانی برخوردار است و از آن می‌تواند در راستای توسعه کشور بهره برد.

وی با اشاره به این‌که مازندران دارای سرمایه عظیم انسانی در سطح کشور است، یادآور شد: برای عقب‌ماندگی تاریخی مازندران تدوین برنامه توسعه، تشکیل بنیاد توسعه و اتاق‌های فکر و بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه استان ضروری بوده هم‌چنین باید آسیب‌شناسی در زمینه توسعه‌نیافتگی حمل و نقل و زیرساخت‌های استان صورت گیرد.

سرپرست معاونت سیاسی وزارت کشور تصریح کرد: باید نهضتی با پشتوانه سرمایه اجتماعی برای پیشرفت و توسعه استان ایجاد و راه‌اندازی شود.

سرمست با اشاره به شادمانی همه استان مازندران از انتخاب استاندار بومی یادآور شد: تنوع تجربی مدیریت در حوزه سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و امنیتی هم‌چنین طی شدن پلکانی ترقی حسین‌زادگان از رده کارشناسی، شایستگی وی را دو چندان کرده است.

* طرح شبکه ریلی «تهران - مازندران» و توسعه فرودگاه‌های استان در حال پیگیری است

در ادامه این مراسم «محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی و استاندار پیشین مازندران گفت: باید به توسعه زیرساخت حمل و نقل و شبکه راه‌ها اعم از ریلی و فرودگاه‌ها در این استان توجه ویژه‌ای شود و وزارت راه و شهرسازی طرح‌هایی در این ارتباط در حوزه راه‌سازی و ریلی در دست اجرا دارد.

وی با بیان این‌که طرح شبکه ریلی «تهران - مازندران» در وزارت راه و شهرسازی همراه با توسعه فرودگاه نیز دنبال می‌شود، تصریح کرد: برای بخش مسکن نیز طرح ویژه‌ای در دست اجرا داریم که این کار می‌تواند با نهایی شدن تشکیل بنیاد توسعه استان مازندران پیگیری و سرمایه‌گذاری شود.

وزیر راه و شهرسازی اظهارکرد: در راستای تفاهم‌نامه دو جانبه برای توسعه بنادر و همکاری مشترک در حوزه بندری توافقاتی صورت گرفت که از زیرساخت‌های بنادر در مازندران نیز می‌توان در این حوزه بهره‌مند شد.

اسلامی با بیان این‌که برای توسعه مازندران به وحدت و همدلی نیاز است، یادآور شد: مازندران برای توسعه و پیشرفت و بهره‌گیری از قابلیت‌های سرشارش نیازمند این اتحاد و انسجام  است تا عقب‌ماندگی‌های خود را جبران کند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید