اتصال امارات به هند با خط ریلی زیردریایی

به نظر می رسد که امارات متحده عربی قصد دارد بندر فجیره در این کشور را به واسطه یک خط راه آهن زیردریایی به شهر بمبئی هند متصل کند.

به گزارش ایسنا، عبدالله الشهری، مدیر اجرایی و مشاور ارشد مشاوره حمل و نقل در امارات متحده عربی به تازگی از یک طرح مفهومی رونمایی کرده است که به واسطه آن بندر فجیره در این کشور از طریق یک خط راه آهن که از زیر آب دریا گذر می‌کند، به شهر بمبئی هند متصل می‌شود.

وی در ادامه سخنانش خاطرنشان کرده است که خط راه آهن قادر است علاوه بر تسهیل حمل و نقل محصولات تجاری و نفت خام، به جابجایی و نقل و انتقال مسافر نیز بپردازد.

بر اساس گزارش trade arabia، بسیاری از کارشناسان فعال در این حوزه معتقدند با اینکه این طرح مفهومی هنوز تایید نشده و به مرحله اجرا نرسیده است، می‌تواند شهرهای مهم و تجاری در منطقه را به یکدیگر متصل کرده و موجب تسهیل در برقراری ارتباطات انسانی، تجاری و اقتصادی در این کشورها شود.

وی با مثال زدن تونل مانش که انگلستان را به فرانسه متصل کرده است، گفت که این طرح می‌تواند به حمل و نقل و ارتباط هرچه بهتر و سریعتر کشورهای عضو شواری همکاری خلیج فارس کمک بسزایی کند و هند را که یکی از بزرگترین بازارهای مصرف در جهان به شمار می‌رود، به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس نزدیکتر کند.  


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید