شوماخرهای جاده چالوس سر پیچ هم ترمز نمی‌کنند!

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت: به منظور کاهش سرعت و افزایش ایمنی رانندگان، 27 پیچ پر حادثه در محور کرج – کندوان با ایجاد کاهنده سرعت، ایمن سازی می‌شود.

به گزارش ایسنا، مهرداد جهانی گفت: با توجه به کوهستانی بودن محور کرج - کندوان و عدم رعایت سرعت مجاز در پیچ‌ها، به ویژه در ایامی که این مسیر برای تخلیه بار ترافیکی به صورت یک طرفه اعلام می‌شود، متاسفانه آمار تصادفات در برخی از پیچ‌ها افزایش می‌یابد که برای ایمنی بیشتر مسیر با اجرای طرح مدیریت سرعت از طریق ایجاد کاهنده‌های سرعت اعم از ایجاد شیارهای افقی و لرزاننده (رامبل استریپ ) در سطح آسفالت  27  پیچ  این محور، سرعت خودروها کاسته می‌شود.

وی افزود: پیش از این نیز بیش از 600 تابلوی هشدار دهنده و پیش آگاهی در این مقاطع برای توجه بیشتر رانندگان نصب شده بود، ولی همچنان سرعت مطمئنه از سوی برخی از رانندگان رعایت نشده و منجر به تصادف در این مسیر می‌شد.

جهانی با بیان اینکه محور کرج- چالوس به دلیل جاذبه های توریستی و طبیعت خاص آن همیشه مورد استقبال مسافران و گردشگران قرار می‌گیرد و در طول ایام سال از تردد نسبتاً زیاد برخوردار است، گفت: امیدواریم با رعایت بیشتر قوانین و مقررات از سوی رانندگان و رانندگی با سرعت مطمئن سفری ایمن را تجربه کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به فرارسیدن فصل سرما و بارش نزولات آسمانی از رانندگان درخواست می‌شود ضمن رعایت سرعت مطمئنه، زنجیر چرخ و  تجهیزات ایمنی به همراه داشته باشند.
انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید