ارسال//مسمومیت دانش‌آموزان راهیان‌نور پیش از رسیدن به جوکار

مسئول سپاه ناحیه جوکار گفت: موضوع مسمومیت غذایی دانش‌آموزان راهیان‌نور در رستوران جوکار صحت ندارد.

سرهنگ پاسدار حبیب فراهانی در گفت‌وگو با ایسنا،مطرح کرد: ۶ اتوبوس حامل دانش‌آموزان دختر کاروان راهیان‌نور متعلق به استان گیلان در رستورانی در جوکار ناهار صرف کردند این در حالیست که تعداد ۱۵ نفر از این دانش‌آموزان متعلق به یک اتوبوس قبل از ورود به جوکار دارای علائم مسمومیت بودند.

وی با بیان اینکه تنها همین تعداد دانش‌آموز دچار مشکل شدند، ادامه داد: این مسمومیت از نوع غذایی نبوده است چرا که خود بنده شخصاً بر نحوه پخت غذا نظارت کامل داشته‌ام و هیچ‌گونه علائمی از مسمومیت غذایی در دیگر اتوبوس‌ها مشاهده نشد.

فراهانی با اشاره به اینکه به محض مطلع شدن کارشناسانی از شبکه بهداشت و درمان و اماکن موضوع را بررسی کردند و از رستوران بازدید داشتند، افزود: در نهایت مشخش شد این علائم مربوط به مسمومیت بر اثر استفاده از تنقلات بوده است که همه آن ۱۵ دانش‌آموز که مربوط به آستارا بودند، تحت درمان قرار گرفتند و بهبودی حاصل شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر نیز با تأیید وجود علائم مسمومیت در تعدادی از دانش‌آموزان راهیان نور گیلان که وارد جوکار شدند، به خبرنگار ایسنا گفت: روز جمعه ۱۶ آذرماه از طریق مرکز بهداشت و مرکز مبارزه با بیماری‌های مرکز استان از این موضوع مطلع شدیم.

دکتر محسن ترکاشوند افزود: طبق مقررات و دستورالعمل‌های قانونی موضوع توسط کارشناسان مرکز بهداشت مورد بررسی قرار گرفت اما هیچ‌گونه علت غذایی برای مسمومیت پیدا نشد.

وی با بیان اینکه تنها یک اتوبوس از ۶ اتوبوس دانش‌آموزان راهیان‌نور گیلان دچار علائم مسمومیت شده بودند، خاطرنشان کرد: موارد برای کشت میکروبی ارجاع داده شد اما علت مسمومیت، غذای صرف شده در رستوران نبوده است.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید