معاون برنامه ریزی شهرداری تهران خبر داد

بررسی 500 پیشنهاد شورایی‌ها در بازآرایی برنامه 5 ساله سوم تهران

معاون برنامه ریزی و توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران با اشاره به اجرای برنامه 5 ساله سوم شهرداری تهران از ابتدای سال آینده گفت: 500 پیشنهاد اعضای شورای اسلامی شهر تهران در بازآرایی برنامه 5 ساله سوم شهرداری تهران مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، سکینه اشرفی در نشست خبری امروز یک شنبه خود در تشریح روند بازآرایی برنامه 5 ساله سوم شهر تهران گفت: در دو ماهی که مسئولیت‌ این معاونت را بر عهده گرفتم، شورا تکلیف کرده بود که احکام برنامه سوم بازآرایی شود؛ لذا تلاش معاونت برنامه ریزی شهرداری تهران این بود که برنامه‌ای در خور شورا و شهرداری تهران، ارائه کند که در این مسیر از همراهی کارکنان وبدنه‌ شهرداری تهران بهره گرفتیم و توانستیم این کار را در معاونت برنامه ریزی شهرداری تهران به سرانجام برسانیم.

وی با بیان اینکه سه شنبه هفته گذشته نیز نسخه‌ بازآرایی شده به کمیسیون تلفیق شورا ارائه شد، افزود: پس از بررسی این برنامه در کمیسیون‌های تخصصی برابر برنامه زمان بندی شده‌ای که شورا ارائه خواهد کرد برنامه پنج ساله سوم شهر تهران نهایتا در صحن علنی به تصویب خواهد رسید و برای اجرا ابلاغ می‌شود.

اشرفی ادامه داد: برنامه سوم شهری تهران به نام تهران و نه صرفا شهر تهران خواهد بود. به صورت  کلی چندین ایراد توسط شورا در این برنامه گفته شده بود که ما موظف به اصلاح آن بودیم که یکی از این موارد پیوستگی برنامه با احکام بالا دستی شهر تهران بود.

وی با اشاره به این که شورا برنامه شهر تهران را از معاونت برنامه ریزی خواسته بود و نه برنامه شهرداری افزود: اعضای شورای شهر تهران، 500 پیشنهاد در مورد احکام لایحه اولیه‌ ارائه شده به شورا داده بودند که همه این پیشنهادات توسط ما مورد بررسی قرار گرفت.

اشرفی درباره اصلاحیه لایحه برنامه پنج ساله سوم شهرداری تهران تاکید کرد: این لایحه که در معاونت سابق برنامه ریزی تهیه شده بود با درنظر گرفتن 500 پیشنهاد اعضای شورای شهر تهران، مورد بازآرایی قرار گرفت و تغییرات لازم در آن اعمال شد. در بازآرایی لایحه برنامه 5 ساله سوم به مواردی ازجمله سند چشم انداز شهر تهران، تطبیق قوانین و مقررات اجرایی برنامه با اسناد بالا دستی از جمله مصوبات مجلس شورای اسلامی و هیات دولت توجه ویژه‌ای شده است.

معاون برنامه ریزی و توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران ادامه داد: لایحه برنامه 5 ساله سوم، با برنامه ششم توسعه استان تهران تطبیق داشته و امیدواریم این برنامه با همکاری و همراهی سایر دستگاه‌ها وسازمان‌ها اجرایی شود. ما در شرایطی در شهرداری تهران قرار داریم که با انبوه بدهی مواجه هستیم و در بحث درآمدهای پایدار نیز مشکلات بسیاری داریم. امیدواریم بتوانیم با همکاری سایر بخش‌ها و دستگاهها اقدام موثری در تأمین درآمدهای پایدار داشته باشیم.

اشرفی تصریح کرد: در بودجه سال آینده تأمین منابع مالی تاکید ویژه‌ای دارد؛ لذا تلاش خواهیم کرد مطالبات شهرداری را از دولت اخذ کنیم؛ البته این موضوعی است که در دوره گذشته کمتر مورد توجه قرار گرفته و در واقع شهرداری تلاشی برای اخذ مطالبات خود از دولت نداشته است. چرا که در دوره‌های گذشته شهراری تهران از مسیر تراکم فروشی ، درآمد بسیار زیادی داشته است.

وی ادامه داد: یکی از مسائلی که در این دوره آن را دنبال خواهیم کرد تامین منابع پایدار است که یکی از آنها اخذ مالیات بر ارزش افزوده است .

معاون شهردار تهران با اشاره به لزوم نوسازی بافت فرسوده در شهر تهران گفت: بر اساس قانون باید 70 درصد هزینه بازسازی بافت فرسوده توسط دولت پرداخت و 30 درصد باقی مانده توسط شهرداری تهران پرداخت شود که امیدواریم این موضوع مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم گامهای موثری در این مسیر برداریم.

وی تاکید کرد: بسیاری از وظایف دستگاهها و سازمان‌ها توسط شهرداری تهران، انجام می‌شود. به طور مثال شهرداری تهران اقدامات زیادی در حوزه آسیب‌های اجتماعی همچون کودکان بی سرپناه، زنان سرپرست خانوار و .... انجام می‌دهد که در واقع این وظایف سازمان بهزیستی است، لذا  هر یک از دستگاههای اجرایی باید در تعامل و همکاری با شهرداری تهران وظایف خود را انجام دهند.

اشرفی با اشاره به استقرار تیم‌های بازرسی در معاونت برنامه ریزی شهرداری تهران گفت: در ابتدای ورود به این معاونت دو تیم بازرسی در شرکت ارتباطات مشترک شهر و همچنین اداره کل تشکیلات مستقر شدند که البته این موضوع طبیعی است و در واقع ربطی به قراردادهای منعقد شده در این معاونت ندارد.

وی در خصوص هزینه صرف شده برای تدوین برنامه پنج ساله سوم شهر تهران تصریح کرد: در حال حاضر نمی‌توان رقم دقیقی عنوان کرد ضمن این که در گذشته اعلام شده بود 800 میلیون تومان در خصوص تنظیم برنامه پرداخت شده است؛ امابه زودی رقم دقیق تدوین برنامه را اعلام خواهیم کرد.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید