مهدی محسنیان‌راد به ایسنا آمد

دیداری از جنس استاد و دانشجویی

ایسنا در نخستین‌ روزهای ورود به بیستمین سال فعالیتش، دیداری استاد و دانشجویی را تجربه کرد؛ دکتر مهدی محسنیان‌ راد با حضور در خبرگزاری دانشجویان ایران، در دیدار و گفت‌وگویی صمیمی با خبرنگاران و مدیران ایسنا، به تشریح وضعیت رسانه‌ای حال حاضر کشور پرداخت.

حضور محسنیان‌راد در ایسنا برای دانشجویانی که از ویژگی‌ خبرنگار بودن هم بهره می‌برند، فرصتی تلقی شد تا به طور صریح و بعضا منتقدانه، پرسش‌هایشان را با او در میان بگذارند و البته این استاد باسابقه ارتباطات هم کاملا صریح و البته منتقدانه، به پرسش‌ها پرداخت.

او در ابتدای حضورش در ایسنا درباره‌ی آغاز بیستمین سالگرد فعالیت این خبرگزاری، اظهار کرد: قطعا شما روزهای شلوغی را می‌گذرانید. بسیاری از مقامات برای حفظ سنت ایرانی و عرض تبریک به ایسنا آمدند یا پیام‌های تبریکشان را ارسال کردند اما من مقام نیستم؛ جز اینکه ۴۲ سال است که شما و امثال شما را نگاه می‌کنم و گاهی هم عمیقا شما را نگاه می‌کنم. من ۴۲ سال است شما را رصد می‌کنم و به دلیل حرفه‌ام، وضعیت مشابه کشورهای دیگر را هم رصد و نگاه می‌کنم.


او ادامه داد: ۲۰ سال درسی به نام «ارتباط جمعی در کشورهای اسلامی» را تدریس می‌کنم که افرادی چون  شکرخواه، خانیکی، فرقانی، حسام‌الدین آشنا و ... دانشجویان این کلاس و درس بودند. پس ۲۰ سال است کشورهای اسلامی را هم نگاه می‌کنم.


محسنیان‌راد در این دیدار بر این نکته تاکید داشت که دانشجویانی که جذب رسانه‌ها می‌شوند در رشته ارتباطات و روزنامه نگاری فارغ‌التحصیل شده باشند؛ چرا که دانشجویانی را که در دانشکده، روزنامه‌نگاری می‌خوانند، وادار می‌کنند از منابع قدرت هراس نداشته باشند.

او گفت: سال‌های دور که ما دانشجو بودیم، سال آخر، روزنامه‌نگاری پژوهشی انجام می‌دادیم. دانشجویی که روزنامه‌نگاری خوانده است، با دانشجویی که جغرافیا خوانده و روزنامه‌نگار شده است، دو شاخه کاملا متفاوت هستند.

محسنیان‌راد در بخشی از گفت‌وگوی خود با مدیران، دبیران و خبرنگاران ایسنا، با تشریح وضعیت حال حاضر رسانه‌ها و هشدار بابت نوع عملکردی که رسانه‌ها اتخاذ کرده‌اند، تصریح کرد: شما در حال حاضر پیچ‌های تاریخی را طی می‌کنید. چه اتفاقاتی برای صداوسیما افتاد، وقتی‌که سرپیچ، جایش را پیدا نکرد؛ شما هم الان یک پیچ را طی می‌کنید و اگر راهتان را پیدا نکنید،به این اتفاق دچار می‌شوید.

مشروح گفت‌وگو با مهدی محسنیان راد متعاقبا در ایسنا منتشر خواهد شد..





انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید