ارزش دلار آمریکا کاهشی شد

دلار روز دوشنبه در برابر یورو و ین ژاپن تحت‌تاثیر کندتر شدن رشد ماهانه دستمزد مشاغل در آمریکا که نشان دهنده کاهش فعالیت‌های اقتصادی در ایالات متحده است، با اندکی کاهش روبرو شد.

به گزارش ایسنا، پس از آنکه آمار و گزارش‌هایی منتشر شد که نشان داد رشد مشاغل در آمریکا در ماه نوامبر کندتر شده و افزایش ماهانه دستمزدها هم کمتر از حد انتظار بوده است که این امر حاکی از کاهش فعالیت‌های اقتصادی در این کشور است، گمانه‌زنی‌هایی در مورد دفعات کمتر افزایش نرخ بهره از سوی فدرال‌رزرو در سال ۲۰۱۹ میلادی به وجود آمد.

گزارش اداره کار ایالات متحده آمریکا درحالی منتشر شد که دلار در معاملات بازارهای آسیایی روز دوشنبه با ۰.۵ درصد کاهش در برابر یورو و ین ژاپن روبرو شد.

یوآن چین تحت تاثیر روند کاهشی تراز تجاری در این کشور و آمار تورم در هفته گذشته به شدت کاهش یافت، پوند انگلیس نیز تحت تاثیر احتمال مخالفت پارلمان این کشور در روز سه شنبه با پیش نویس توافق بریگزیت که توسط ترزا می ارائه خواهد شد، به پایین ترین سطح در ۱۱ هفته گذشته سقوط کرد.

پوند انگلیس با ۰.۲ درصد افزایش به ۱.۲۷۴ دلار و یوآن چین نیز با یک کاهش ۰.۲ درصدی به ۶.۸۸۹ دلار رسید.  

بر اساس گزارش رویترز ، شاخص دلار در بازار معاملات آسیایی روز دوشنبه در برابر ین ژاپن با ۰.۴ درصد کاهش در ۱۱۲.۳ واحد ایستاد و معامله شد.

بسیاری از سرمایه‌گذاران در خصوص احتمال افزایش تنش‌های سیاسی و تجاری میان چین و ایالات متحده آمریکا و تبعات منفی آن بر اقتصاد آمریکا ابراز نگرانی کرده‌اند.

با اینکه در نشست گروه ۲۰ موسوم به G۲۰ دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین به یک توافق موقت و آتش بس ۹۰ روزه برای جنگ تجاری و قانون افزایش تعرفه های گمرکی میان این دو کشور دست یافتند و بسیاری از تحلیلگران نیز به بعد از آن به پایان این جنگ تجاری امیدوار شدند، اما پس از دستگیری و بازداشت مدیر ارشد مالی شرکت چینی هواوی در کانادا و تحویل وی به مقامات امنیتی آمریکا، باری دیگر امیدها ناامید شده و تاثیرات منفی آن در بازارهای جهانی ارز مشهود شد. در این توافق ۹۰ روزه قرار شد که ترامپ دستور اجرای قانون افزایش تعرفه های گمرکی از ۱۰ درصد به ۲۵ درصد را به مدت سه ماه به عقب بیاندازد و در عوض، چین نیز متعهد شد کالاهای آمریکایی بخصوص محصولات کشاورزی بیشتری را از این کشور وارد و خریداری کند.

کاهش ارزش دلار آمریکا در حالیست که یورو با وجود اعتراضات مردمی گسترده در اروپا بخصوص در شهر پاریس فرانسه با ۰.۵ درصد افزایش به ۱.۱۴۳ دلار رسیده است.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید