مهرآبادی مسکن مهر , وزارت راه و شهرسازی , قسط بانک مسکن " />

قائم مقام وزیر راه اعلام کرد:

تکمیل 64 درصد مسکن مهر از ابتدای دولت یازدهم

تهران- ایرنا- قائم‌مقام وزیر در طرح مسکن مهر گفت: سالیانه نزدیک به 200 هزار واحد مسکن در دولت تدبیر و امید تکمیل شده است که در مجموع 64 درصد واحدها را شامل می شود.
به گزارش ایرنا، «احمد اصغری مهرآبادی» روز دوشنبه در نشست رییس جمهوری با مدیران و معاونان وزارت راه و شهرسازی در محل این وزارتخانه، افزود: مجموع مسکن مهر 2 میلیون و 200 هزار واحد است که از این تعداد یک میلیون و 717 هزار واحد تکمیل شده است.
مهرآبادی به تنگناهای مالی دولت یازدهم و دوازدهم اشاره کرد و گفت: یک میلیون و 90 هزار واحد مسکن مهر در این دولت تحویل شده است.
به گفته وی، پروژه های مسکن مهر که معارض ندارند سال آینده به اتمام می رسند.
قائم مقام وزیر همچنین درباره تحویل پروژه های مسکن مهر گفت: در زیرساخت های مسکن مهر مشکل داریم. «وزارت نیرو در زمینه انشعابات امکانات می دهد اما باید از تملک گرایی خارج کنیم.»

** افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر درباره فروش اقساطی مسکن نیز گفت: هر هفته با بانک مسکن یک جلسه برای سهولت و روان سازی جریان تسهیلات بانکی، افزایش تعداد فروش اقساطی و افزایش میزان وصولی اقساط برای اجرای سیاست های دولت داریم.
وی افزود: از جمله نتایج این جلسه ها اینکه تحویل واحدهای مسکونی را منوط به انجام فروش اقساطی کردیم تا میزان وصولی را افزایش دهیم؛ بنابراین سطح تسهیلات بانکی افزایش یافت.
مهرآبادی اظهارداشت: تاکنون برای یک میلیون و 673 هزار واحد، دفترچه قسط توسط بانک مسکن صادر شده است. با کمک این اقساط به میزان10 هزار و 500 میلیارد تومان سقف تسهیلات بانکی را افزایش دادیم؛ در واقع از 45 هزار میلیارد تومان خط اعتباری، 10 هزار و 500 میلیارد تومان آن از سقف اقساط بوده است.
وی درباره پرداخت بدهی به بانک مرکزی نیز توضیح داد: «حدود 20 هزار میلیارد تومان اقساط وصول شده است و برای 10 سال استمهال گرفتیم؛ سه سال آن برای اقساط متمم و هفت سال بعدی برای صندوق مسکن یکم است؛ پیش بینی ما برای آن 20 هزار میلیارد تومان است.»
وی ادامه داد: بازپرداخت اقساط مسکن مهر از سال 1402 شروع و تا سال 1415 ادامه دارد و تاکنون چیزی از محل مسکن مهر به بانک مرکزی پرداخت نشده است.
مهرآبادی اظهارداشت: تاکنون 52 هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات بانکی پرداخت شده که 50 هزار میلیارد تومان توط بانک مسکن و 2500 میلیارد تومان توسط بانک های عامل دیگر بوده است.
به گفته وی، 71 درصد صدور دفترچه فروش اقساطی در دولت تدبیر و امید بوده است.
اقتصام** 9132 ** 2023

نظر خود را ثبت کنید