کشاورزی , حوادث غیر مترقبه , بیمه محصولات " />

پوشش بیمه زراعت در کردستان 64 درصد کاهش یافت

سنندج - ایرنا - معاون خدمات صندوق بیمه بانک کشاورزی کردستان گفت: پوشش بیمه محصولات زراعی در این استان طی سال زراعی جاری 64 درصد کاهش یافت.
اسماعیل حیدری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال زراعی جاری هشت هزار و 921 بهره بردار 59 هزار هکتار از مزارع و اراضی زراعی خود را در برابر حوادث غیر مترقبه بیمه کردند که این میزان پوشش نسبت به مدت مشابه سال قبل از 64 درصد کاهش برخوردار است.
وی با اشاره به اینکه در مدت مشابه سال گذشته زراعی 10 هزار و 700 بهره بردار حدود 91 هزار هکتار از مزارع را تحت پوشش بیمه قرا دادند، اضافه کرد: تاخیر در پرداخت غرامت های سال گذشته علت اصلی کاهش سطح پوشش در سال زراعی جاری است.
معاون خدمات صندوق بیمه بانک کشاورزی افزود: افزایش حدود دو برابری تولید محصول گندم استان در سال زراعی 97 - 96 و افزایش بارندگی های پاییزه در سال زراعی جاری 98 - 97 از دیگر دلایل کاهش رغبت زارعان این استان برای بیمه محصولات است.

** بیمه محصولات باغی کردستان روند صعودی چند هزار برابری دارد
اسماعیلی گفت: در سال زراعی جاری روند بیمه باغات در این استان روند صعودی داشته بطوریکه در مقایسه با مدت مشابه خود در سال گذشته رشد 11 هزار برابری دارد.
وی افزود: تاکنون در سال زراعی جاری یک هزار و 742 هکتار از باغات این استان توسط 2 هزار و 500 نفر بهره بردار تحت پوشش خدمات بیمه کشاورزی رفته است.
اسماعیلی تاکید کرد: این میزان تحت پوشش نسبت به مدت مشابه از رشد 11 هزار برابری برخوردار شده بطوریکه سال زراعی گذشته تا این مدت تنها 44 هکتار باغ از سوی 44 بهره بردار بیمه شده بود.
وی با اشاره به اینکه سال هایی که حوادث غیر مترقبه زیاد است میزان بیمه محصولات کشاورزی افزایش می یابد، یادآور شد: در سال زراعی گذشته به علت سرمای دیر رس بهاره بسیاری از محصولات باغی استان دچار آسیب شد.

** دی ماه آخرین مهلت بیمه کشاورزی است
اسماعیلی با اشاره به اینکه به علت وضعیت مساعد جوی مدت زمان پذیرش بیمه محصولات کشاورزی تمدید شده است، افزود: کشاورزان می توانند تا پایان دی به منظور بیمه محصولات باغی و زراعی خود به کارگزاری های سطح استان مراجعه کنند.
کردستان با بیش از یک میلیون و 110 هزار هکتار زمین قابل کشت مرغوب و مستعد باغی و زراعی وجود دارد و سالانه بیش از 2.5 تُن انواع محصولات کشاورزی (زراعی، باغی)برداشت می شود.
در این استان در مجموع 38 هزار هکتار انواع باغ های محصولات هسته دار و بدون هسته وجود دارد و سالانه بیش از 270 هزار تن انواع محصولات باغی در استان برداشت می شود.
3034/9102

نظر خود را ثبت کنید