بازدید خانه به خانه آتش نشانی برای پیشگیری از مرگ خاموش

طرح آتش نشانی تهران در بازدید ایمنی از منازل شهروندان و ارائه آموزش های پیشگیری از گازگرفتگی آغاز شد.

حسن سیفی، مدیر منطقه۴ عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در گفت وگو با ایسنا، دراین باره گفت: با توجه به فرارسیدن فصل سرما، کارشناسان آتش نشانی با همراهی آتش نشانان داوطلب طرحی را آغاز کرده اند که بر اساس آن اقدام به بازدید ایمنی از منازل و آموزش چهره به چهره به شهروندان کرده‌اند.

وی با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح ارائه آموزش های پیشگیرانه به شهروندان و رفع نواقص ایمنی منازل آنهاست گفت: امروز این طرح در شهرک صادقیه در جنوب غرب تهران به اجرا درآمد و کارشناسان ایمنی با چندین تیم اقدام به بازدید ایمنی از بیش از ۵۰۰ منزل مسکونی کرده و یک دستگاه سنجش غلظت مونوکسید کربن نیز به آنان داده شد.

سیفی با بیان اینکه در اجرای این طرح عمدتا واحدهای مسکونی فرسوده و منازل افراد داری قدرت پایین مالی در اولویت بازدید قرار داشتند، گفت: تجربه نشان داده که عمده حوادث گازگرفتگی در منازل قدیمی و واحدهای با متراژ کم رخ داده است و به همین دلیل نیز ما این واحدها را مورد توجه ویژه قرار دادیم.  

مدیر منطقه۴ عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه اطلاعات و شماره تماس شهروندانی که از منازلشان بازدید شده  در آتش نشانی ثبت می شود، گفت: پس از این نسبت به بازدیدهای دوره‌ای از این منازل نیز اقدام خواهد شد. همچنین در جریان این بازدیدها بروشور و سی دی های آموزشی نیز میان شهروندان توزیع شد.

سیدجلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نیز دراین باره به ایسنا گفت: این طرح در اکثر نقاط تهران به خصوص مناطق دارای ریسک بالای گازگرفتگی اجرا خواهد شد. در این طرح از ظرفیت گروه‌های آتش نشان داوطلب و گروه‌های دوام نیز استفاده شده است.

وی ادامه داد: شهروندان نیز می توانند در صورتی که مایل به انجام بازدید ایمنی از منازلشان هستند به نزدیک‌ترین ایستگاه آتش نشانی مراجعه کرده یا با سامانه ۱۲۵ تماس گرفته و درخواست خود را مطرح کنند.



انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید