تدوین سند راهبردی استان ایلام برای مواجهه با حوادث احتمالی

  • تاریخ انتشار : 1397/9/19 ساعت : 17:22 - 5 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : ایلام
مدیرکل بحران استانداری ایلام گفت: نقش رسانه‌ها در پیش‌بینی و پیشگیری و آمادگی در مدیریت بحران بسیار حیاتی است چون با اطلاع‌رسانی صحیح می‌توانند از اضطراب مردم در حوادث بکاهند.

به گزارش ایسنا، «سعیدرضا کریمیان» در کارگاه آموزشی مدیریت بحران و رسانه‌ها، اظهار کرد: اصحاب رسانه در مدیریت سوانح نقش ارزشمندی را ایفا می‌کنند که مهم‌ترین جنبه‌ی آن اطلاع‌رسانی به مخاطبین و مصونیت از آسیب در این شرایط است.

وی با بیان این‌که گرفتن اخبار از منابع غیررسمی و انتشار آن در سطح گسترده و در نتیجه سلب آرامش از مردم مهم‌ترین مشکل در این زمینه است، تصریح کرد: در زلزله‌ی مورموری در چند سال گذشته به برکت اطلاع‌رسانی خوب رسانه‌ها هیچ کسی آسیب ندید که تجربه‌ی موفقی در این زمینه است.

مدیرکل بحران استان ایلام از رسانه‌ها خواست تا وظایف این دفتر که ایجاد هماهنگی میان دستگاه‌های عضو ستاد  بحران است را تبیین کنند و ادامه داد: این ستاد در شرایطی که مخاطرات طبیعی بحران‌آفرین می‌شوند وظیفه‌ی ایجاد هماهنگی را بر عهده دارد.

کریمیان با تأکید بر این‌که از نقد منصفانه استقبال می‌کنیم، تصریح کرد: نقد موجب رشد و تعالی خرد و اصلاح امور می‌شود و اصحاب رسانه نیز در این‌باره رسالت سنگینی بر عهده دارد.

وی با تبیین قوانین مربوط به چارت سازمانی مدیریت بحران و مراحل مدیریت بحران اظهار کرد: نقش رسانه‌ها در پیش‌بینی، پیشگیری و آمادگی در مدیریت بحران بسیار حیاتی است چون با اطلاع‌رسانی صحیح می‌توانند از اضطراب مردم در حوادث بکاهند و مانع ایجاد مشکلاتی مانند ترافیک‌های غیرضرور شوند، موضوعی که در زمین‌لرزه‌های اخیر متأسفانه شاهد آن بودیم.

مدیرکل بحران استان ایلام ادامه داد: تشویق مردم به این‌که اخبار را از منابع موثق بگیرند رسالت دیگر رسانه‌هاست.

کریمیان با بیان این‌که سند راهبردی استان برای مواجهه با حوادث احتمالی در حال تدوین است، تصریح کرد: از سال 1386 28 نفر در استان به‌علت حوادث غیرمترقبه جان باخته‌اند که علت مرگ 24 نفر صاعقه و سیل بوده است.

وی در پاسخ به یک پرسش درباره ساز و کار تعطیلی مدارس در ایام بارانی یا گرد وغباری یادآور شد: کارگروهی به نام مخاطرات زیست‌محیطی زیر نظر شورای هماهنگی  مدیریت بحران فعالیت می‌کند که مسئولیت آن بر عهده محیط‌زیست است و این کارگروه تخصصی  مطابق استانداردها وضعیت گرد وغبار موجود در هوا را پایش و به استاندار به‌عنوان ریاست شورای هماهنگی مدیریت بحران اعلام می‌‍‌شود و در صورت موافقت آموزش و پرورش تعطیلی مدارس اعلام می‌شود.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید