پرسپولیس -سپاهان به کام رقبا!

  • تاریخ انتشار : 1397/9/19 ساعت : 13:50 - 5 سال قبل
  • از گروه : ورزشی
  • زیرگروه : توپ و تور
این ترقه‌ها و نارنجک‌های اصفهان که یک روز چشم سرباز احمدی را از حدقه درآوردند تمامی ندارند؟ این همه فحاشی و توهین به همدیگر در فضای واقعی و مجازی نشانه گرم بودن تنور رقابت در فوتبال است یا دور شدن ما از همدیگر؟

عصر ایران؛ احسان محمدی- برای بازی پرسپولیس- سپاهان می‌شود تیتر «همون همیشگی» را زد. مثل همیشه پربرخورد، پرحاشیه، پر نارنجک، جنجالی و البته توام با سوت‌های اشتباه داوری و اعتراضات دامنه‌دار بازیکنان، مربیان و هواداران!

سالهاست این واژه‌ها کنار دیدار این دو تیم می‌آید. حتی وقتی برانکو و قلعه‌نویی روی نیمکت دو تیم می‌نشینند که مخالف مشترک-کی روش- دارند باز هم اصطلاح «سیرک» از آن خارج می‌شود که گزنده است. قرمزها در حالی به اصفهان رفتند و با سنگ مورد استقبال قرار گرفتند که بازنشستگی گرشاسبی مدیرعامل باشگاه بیش از پنجره های بسته و مصدومیت بازیکنان آنها را نگران کرده‌بود.

سپاهان اصفهان که در چند هفته اخیر روند رو به رشد خود را با شکست دادن «پدیده» حفظ کرده بود برخلاف انتظار تحت تاثیر بازی خوب و مشتاقانه پرسپولیس قرار گرفت. نسخه «توپ را برای استنلی کی‌روش سانتر کنید» مدتهاست برای قلعه‌نویی جواب می‌دهد اما پرسپولیسی‌ها با جلال حسینی و شجاع خلیل زاده «نیروی هوایی» سپاهان را متوقف کردند.

با این همه یک شوت رعدآسا از عزت الله پورقاز همه را غافلگیر کرد. از آن گل‌هایی که می‌تواند تیتراژ برنامه‌های ورزشی شود. این گل مثل طعنه‌ای آزاردهنده قرمزها را به حمله‌های بیشتر برای انتقام‌گیری واداشت. سپاهان عقب نشست و برخی حتی امیر قلعه‌نویی را به عافیت طلبی و هراسیدن متهم کردند. مربی جسوری که فوتبال هجومی را دوست دارد تحت فشار قرار گرفت و در دقایق آخر یک سوت از علیرضا فغانی آتش به انبار باروت بازی زد.

علی علیپور باز هم یک پنالتی حسابس را به گل تبدیل کرد. عکس‌العمل او بعد از گل برای بردن توپ از داخل دروازه و شروع سریعتر بازی شاید مهمترین نشانه این دیدار بود. اینکه پرسپولیس با همه مشکلات حتی در خانه حریفی مثل سپاهان برای بُردن هنوز اشتیاق داشت.

اعتراض‌ها اما از همان داخل زمین شروع شد. تصاویر آهسته نشان می داد که گادوین منشا قبل از اعلام پنالتی، با دست خالد شفیعی مدافع سپاهان را هل داد تا سیدجلال حسینی به توپ ضربه بزند. بسیاری از کارشناسان داوری گرچه اعلام پنالتی را درست می‌دانند اما معتقد هستند پیش از آن باید خطای منشا اعلام می‌شد.

هواداران پرسپولیس هم عکسی منتشر کرده‌اند که نشان می دهد استنلی کی روش هنگام گل اول سپاهان با آرنج به گلوی سیدجلال کوبیده و باعث شده او و علیرضا بیرانوند نتوانند پرتاپ اوت دستی را به درستی از محوطه دفع کنند و توپ نصیب پورقاز شد و ... بسیاری از مدافعان لیگ همیشه از استنلی شاکی هستند که با خشونت از بدنش برای تصاحب توپ استفاده می‌کند.

سرقت یک امتیاز از اصفهان، هدیه داورها به پرسپولیس، تیم محبوب وزیر، سریال ادامه‌دار محبت داورها به قرمزها و ... جمله‌هایی مثل این در شبکه‌های مجازی بین هواداران سپاهان، تراکتورسازی و استقلال دست به دست می‌شود. در فضا تُند و احساسی هواداری آنها علاقه‌ای ندارند به کیفیت خوب پرسپولیس به ویژه در نیمه دوم نگاه کنند. جایی که آنها شاید بهترین بازی فصل‌شان را به نمایش گذاشتند و مستحق کسب امتیاز بودند اما این روزها خطاهای داوری به شدت حساسیت‌زا شده و هواداران رقیب استمرار موفقیت پرسپولیس را در نتیجه خطاهای داوری می دانند اما آیا این تمام واقعیت است؟

اصفهان باز هم شاهد جنجال و حاشیه بود. بسیاری از تماشاگران فوتبال در شهری که مردمش به فرهنگ و اصالت و هنر و دیرپایی شهره‌اند، یک فضای پرتنش را برای قرمزها فراهم آوردند، این ترقه‌ها و نارنجک‌های اصفهان که یک روز چشم سرباز احمدی را از حدقه درآوردند تمامی ندارند؟ این همه فحاشی و توهین به همدیگر در فضای واقعی و مجازی نشانه گرم بودن تنور رقابت در فوتبال است یا دور شدن ما از همدیگر؟

بازی با تساوی 1-1 تمام شد، نتیجه‌ای که شاید در ادامه فصل اتفاقاً به سود همین رقبایی تمام شود که امروز به گل پرسپولیس معترض هستند. تساوی اصفهان به سود تراکتورسازی، پدیده و استقلال تمام شد که در کمین جهش به صدر لیگ برتر فوتبال ایران هستند. جایی که رقابت مربی‌ها در آن از جدال داخل زمین جذاب‌تر شده است!


نظر خود را ثبت کنید