وضعیت نگران کننده لژیونرها در آستانه جام ملت‌های آسیا

در حالیکه کمتر از چهار هفته تا شروع جام ملت‌های آسیا زمان باقی مانده است، وضعیت لژیونرهای فوتبال ایران در شرایط خوبی قرار ندارد.

به گزارش ایسنا، کمتر از چهار هفته تا شروع جام ملت‌های آسیا زمان باقی است و تیم ملی فوتبال ایران قرار است در این رقابت‌ها برای پایان دادن به سال‌ها انتظار برای کسب عنوان قهرمانی پایان بدهد.

چند ماه بعد از برگزاری جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، تیم ملی ایران خودش را به امارات خواهد رساند تا در هشتمین سال حضور کارلوس کی‌روش در راس هدایت تیم ملی، طلسم ۴۰ ساله شکسته شود و فوتبال ایران بتواند از رتبه خود در رده بندی فیفا دفاع کند و همان‌گونه که سال‌هاست در رده نخست رده‌بندی فیفا بین تیم‌های آسیایی قرار دارد، در میدان عمل نیز این را نشان دهد.

با این حال نکته نگران کننده برای فوتبال ایران وضعیت اکثر بازیکنان لژیونری است که شرایط خوبی ندارند. خیلی از این بازیکنان مصدوم هستند و مدت‌ها از شرایط بازی دور بودند و چند بازیکن نیز افت داشتند.

در چند ماهی که از جام جهانی گذشت و به جام ملت‌ها رسیدیم، بازیکنان لژیونر ایرانی غالبا شرایط دشواری داشتند. 

* علیرضا جهانبخش


شاید خیلی‌ها انتظار داشتند که آقای گل لیگ هلند در فصل اول حضورش در لیگ برتر نیز بدرخشد و به مانند محمد صلاح این بار در برایتون چهره شود اما خستگی ناشی از جام جهانی باعث شد او در شروع لیگ برتر دقایق کمی بازی کند. بعد از آن که گران‌ترین خرید تاریخ برایتون خودش را به ترکیب اصلی اضافه کرد دچار مصدومیت شد و هفته‌ها از ترکیب تیمش دور بوده است. جهانبخش اکنون مدت‌هاست از شرایط بازی دور بوده و در اردوی آخر تیم ملی ایران نیز غایب بوده است. 

* سعید عزت اللهی


هافبک ایرانی ملقب به پوگبای وطنی بعد از آن که به صورت قرضی از لیگ روسیه جدا شد راهی ردینگ در دسته یک فوتبال انگلیس شد ولی بعد از چند بازی، او نیز دچار مصدومیت در رقابت‌های فشرده انگلیس شد. عزت اللهی را می‌توان پدیده فوتبال ایران دانست که هر گاه آماده بوده در مرکز زمین برای تیم ملی ایران درخشیده است. او نیز مانند جهانبخش در اردوی اخیر تیم ملی غایب بود و برای تیمش بازی نکرده است. حالا در حالی که کمتر از چهار هفته تا جام ملت‌ها مانده است؟ رسیدن عزت اللهی به ترکیب تیم ملی علامت سوال بزرگی را در ذهن هواداران تیم ملی ایجاد کرده است.

* کریم انصاری فرد


مهاجم تیم ملی فوتبال ایران، که تنها گلزن ایران در جام جهانی روسیه بود، بعد از جام جهانی چند ماه بدون تیم بود و از شرایط بازی دور بود. او در نهایت به تیم ناتینگهام در دسته یک انگلیس پیوست ولی کارانکا سرمربی این تیم، دقایق کمی به بازیکن ایرانی بازی داده است که این موضوع نیز در آستانه جام ملت‌ها نگران کننده است.

* وحید امیری


امیری نیز از ان دسته از بازیکنانی بود که بعد از حضور در تیم جدیدش با بدشانسی مصدوم شد و مدت‌ها از ترکیب تیمش دور بود. او البته در بازی‌هایی هم که به میدان رفت نتوانست چندان موثر بازی کند و در امر گلزنی موفق نبود. هواداران ترابزون به واسطه درخشش امیری در جام جهانی و انتخاب او به عنوان بهترین بازیکن لیگ ایران در فصل گذشته، انتظارات زیادی از او داشتند ولی باید دید بدن امیری بعد از مصدومیت نسبتا سنگین، آمادگی بازگشت به روزهای اوج را دارد یا خیر.

* کاوه رضایی


وقتی کاوه رضایی با ۵ میلیون یورو از شارلوا به تیم خوب بروخه رفت، همه منتظر درخشش و گلزنی‌های او حتی در لیگ قهرمانان اروپا بودند ولی اوضاع اصلا برای کاوه خوب پیش نرفت. مصدومیت بدهنگام و بدشانسی باعث شد او تنها یک گل آن هم از روی نقطه پنالتی برای تیمش به ثمر برساند و شرایط هفته به هفته برای او سخت می‌شود. این در حالی است که در لیگ ایران رقیبان او عملکرد بهتری داشتند و شاید اگر کاوه در چند هفته دیگر نجنبد، این مهاجم کرمانشاهی جایگاه خود را در تیم ملی نیز از دست بدهد. 

* مرتضی پورعلی گنجی


مدافع مرکزی تیم ملی فوتبال ایران نیز چند هفته بعد از حضور در تیم جدیدش یعنی اوپن بلژیک مصدوم شد و او هم مدتی است که از ترکیب تیمش دور بوده است و بازی نکرده است. البته او اخیرا توانست در بازی برابر خنت برای تیمش بازی کند و از بند مصدومیت رها شود. دیداری که تیمش با دو گل شکست خورد. باید ببینیم مرتضی می‌تواند همچون جام جهانی با آمادگی کامل به تیم ملی برسد یا خیر. زوج او یعنی پژمان منتظری نیز مدت‌هاست مصدوم است.

* صادق محرمی 


محرمی نیز بعد از جام جهانی به ترکیب تیم ملی ایران اضافه شد ولی در تیم باشگاهی خود یعنی دینامو چندان به بازی گرفته نمی‌شود و همین ممکن است باعث شود او در جام ملت‌ها جایگاهش در تیم ملی را که به تازگی به دست آورده است از دست بدهد. او در بیش از نیمی از بازی‌های لیگ کرواسی به بازی گرفته نشد. این در حالی است که بازیکنان جانشین خوبی در لیگ ایران در سمت راست بازی می‌کنند.

* سردار آزمون


سردار آزمون بعد از یک جام جهانی پر حرف و حدیث و خداحافظی از تیم ملی، در تیم باشگاهی خود چندان خوب ظاهر نشد. او چند بازی تیمش را به دلیل مصدومیت چشم و چهار اخطاره شدن از دست داد و در ۱۳ دیدار نیز ۵ گل به ثمر رساند. آزمون در بازی اخیر تیم ملی به بازی گرفته شد و موقعیت خوبی را برابر ونزوئلا از دست داد. انتظارها از آزمون در تیم ملی و تیم باشگاهی خود بالاست. او در دوره قبل جام ملت‌ها دو گل به ثمر رساند و هیچ چیز نمی‌تواند برای ایران خبر خوبی باشد جز بازگشت آزمون به روزهای اوج.

* مهدی طارمی


طارمی که دو فصل پیاپی آقای گل لیگ ایران شد و با جنجال زیادی در نهایت به تیم الغرافه پیوست، با حواشی زیادی در این تیم روبرو شده و کمتر به بازی گرفته می‌شود. طارمی در الغرافه نتوانسته رضایت هواداران را به دست بیاورد و رسانه‌های قطری از شرایط بد او و حتی امکان رفتنش از تیم سخن به میان آوردند. مهاجمی که اگر قدر خودش را بداند یکی از بهترین نوک‌های فوتبال ایران می‌شود، فعلا در شرایط خوبی قرار ندارد و بحث خروجش از الغرافه و بازگشتش به لیگ ایران شنیده می‌شود. 

البته نکته امیدواری کننده برای ایران این است که بازیکنانی چون علی قلی‌زاده در شارلوا، سامان قدوس در آمیان و سید مجید حسینی در ترابزون عملکرد خوبی داشتند و به نظر در ترکیب اصلی ایران برای جام ملت‌ها قرار گیرند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید