پیشرفت 85 درصدی بزرگراه کربلا در استان کرمانشاه

مدیرساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه ازپیشرفت ۸۵ درصد ساخت پروژه بزرگراه کربلا در استان خبر داد.

مهرداد آهکی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه پروژه بزرگراه کربلا از تهران تا مرز خسروی امتداد دارد، گفت: حدود ۳۷۵ کیلومتر از بزرگراه کربلا در محدوده استان کرمانشاه قرار دارد.

وی از پیشرفت ۸۵ درصدی ساخت این بزرگراه در استان خبر داد و افزود: در حال حاضر از ورودی استان تا شهرستان سرپل ذهاب ساخت بزرگراه کربلا تکمیل شده و تنها حدود ۳۳ کیومتر از مسیر در محدوده میان شهرستان سرپل ذهاب تا ابتدای جاده خسروی باقی مانده است.

وی افزود: ساخت این ۳۳ کیلومتر راه نیز در قالب سه قطعه در حال انجام است و پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصدی دارد.

آهکی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این قطعات را در شرایط فعلی حداقل ۸۰ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: با در نظرگرفتن نیاز به ساخت تقاطع جهت بهبود وضعیت ترافیک در برخی مسیرها، ساخت کامل این قطعات همراه با ساخت تقاطع ها حدود ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

مدیر ساخت و توسعه راه های استان کرمانشاه تاکید کرد: درصورت تامین اعتبار ساخت قطعات باقی مانده بزرگراه ( صرفا عملیات راهسازی) تا پایان سال آینده به اتمام می رسد.

آهکی خاطرنشان کرد: بهینه سازی و ایجاد تقاطع های غیرهمسطح مسیر نیز در صورت تامین اعتبار تا پایان سال ۱۳۹۹ به اتمام م یرسد.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید