استاندار کردستان در نشست مشترک اقتصادی میان کردستان ایران و سلیمانیە خواستار شد:

از استحکام و تقویت روابط تا دعوت از سرمایە‌گذاران برای حضور پررنگ در کردستان

استاندار کردستان کە در راس هیاتی متشکل از فعالان اقتصادی و مسئولان مختلف از دستگاه‌های اجرایی بە اقلیم کردستان و استان سلیمانیە عراق سفر کردە است موضوعات مختلفی را در نشست با هیات اقتصادی مورد بحث و بررسی قرار داد.

به گزارش ایسنا، بهمن مرادنیا در این نشست ضمن تشکر از استقبال گرم استاندار سلیمانیه فعالان اقتصادی اقلیم کردستان عراق به حضور در کردستان ایران فراخواند و گفت: پیشنهاد ما این است که دیدارهای مشترک هر سه ماه یک بار جهت برطرف کردن مشکلات فیمابین و عمق بخشیدن به روابط و تحکیم آن برگزار شود.

وی هدف از سفر به اقلیم کردستان را علاوه بر استحکام بخشیدن به روابط دوجانبه، حل مجموعه‌ای از مشکلات برشمرد و ادامه داد : متاسفانه ما نتوانسته‌ایم در روابطی که داشته‌ایم مشکلات مربوط به مرزها را حل کنیم و امید داریم با پیشنهاداتی که در این نشست ها طرح می شود قدم های مثبتی برای حل مشکلات مربوط به مرز برداریم .

استاندار کردستان حل مشکلات بازارچه‌های مرزی باشماق و سیرانبند و همچنین بازگشایی بازارچه سیف سقز را یکی از مهمترین دغدغه های مردم در کردستان ایران عنوان کرد .

مرادنیا در ادامه سخنان خود کردستان ایران را مکانی بسیار مناسب برای سرمایه‌گذاری فعالان اقتصادی اقلیم کردستان دانست و ذکر کرد: بسیار تمایل دارم با سرمایه‌گذارانی که در استان کردستان سرمایه‌گذاری کرده‌اند دیداری داشته باشم تا از نزدیک با مشکلات آنان آشنا شوم .

وی گسترش مراودات فرهنگی و ورزشی میان دو استان کردستان ایران و سلیمانیه را یکی دیگر از اهداف این سفر ذکر کرد و افزود: طرفین باید در گسترش روابط فرهنگی بهتر از این عمل کنند، من اعتقاد دارم تا به حال در این حوزه بسیار ضعیف عمل کرده‌ایم.

استاندار کردستان همچنین تامین نیازهای پزشکی و درمانی اقلیم کردستان عراق و بخصوص استان سلیمانیه را با توجه به پتانسیل‌های موجود ممکن دانست و یادآور شد: در کردستان ایران تمامی موارد مربوط به حوزه درمانی مورد نیاز مردم این منطقه قابل تامین است و از این فرصت می‌توان نهایت بهره را برد.

استاندار کردستان در پایان خواستار بهره بردن حداکثری همه فعالان اقتصادی از این سفر شد و خاطرنشان کرد: ما درکردستان ایران آمادگی کامل داریم هرآنچه دراین سفر به توافق میرسد عملیاتی کنیم به امید اینکه این ارتباطات بیشتر و مستحکم‌تر شود.


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید