منارجنبان در شرایط مناسبی قرار دارد

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: منارجنبان در شرایط مناسبی است و تنها نیازمند مرمت بوده که در حال انجام است.

فریدون الهیاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در خصوص فیلمی منتشر شده در فضای مجازی در خصوص منارجنبان اظهارکرد: این فیلم دروغین است و این موضوع کاملاً در آن مشهود است، در سازه منارجنبان در حال عملیات مرمت هستیم و بندکشی و گچ‌بری در این بنا در حال انجام است و نخاله‌هایی از این عملیات در پایین این اثر وجود دارد.

وی افزود: خوشبختانه این سازه از نظر لرزش مشکلی ندارد و همه چیز در آن تحت کنترل است، اما آنچه برای ما مهم است حرکت مدیریت شده این لرزش‌ها است که در حال انجام است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان ادامه داد: منارجنبان طی سال‌های گذشته توسط خود افراد بازدید کننده تکان داده می‌شد، اما پس از مدتی و با بررسی‌های انجام شده قرار شد که در کنار مردم یک نیرو از میراث فرهنگی نیز حضور داشته باشد تا اثر آسیبی نبیند.

الهیاری تاکید کرد: پس از مدتی و در جلسه شورای عالی میراث فرهنگی مقرر شد برای جلوگیری از آسیب به این بنا منارجنبان مداوم به لرزه در نیاید و در ساعات مشخصی از روز و توسط نیروهای میراث فرهنگی تکان داده شود و این عمل چند سالی است که در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: سازه در شرایط مناسبی است و تنها نیازمند مرمتی بوده که در حال انجام است.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید