سناتورهای سابق خواهان دفاع از دموکراسی و منافع ملی آمریکا شدند؛ وارد دوران خطرناکی می‌شویم

گروهی متشکل از ۴۴ سناتور سابق از هر دو حزب اصلی آمریکا از نمایندگان فعلی سنای این کشور خواستند به منظور دفاع از دموکراسی با یکدیگر متحد شوند و تاکید کردند که با نزدیک شدن پرونده تحقیقات مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ به مراحل پایانی، آمریکا در حال ورود به یک "دوران خطرناک" است.

به گزارش ایسنا، این ۴۴ سناتور در سرمقاله‌ای در روزنامه واشنگتن پست سناتورهای فعلی آمریکا را خطاب قرار داده و نوشتند: ما در آستانه به نتیجه رسیدن تحقیقات بازرس ویژه پرونده ارتباط ترامپ-روسیه، رابرت مولر و آغاز تحقیقات مجلس نمایندگان از رئیس جمهور و دولتش هستیم.

آنها تصریح کردند: تلاقی احتمالی این دو اتفاق در زمانی رخ می دهد که نزاع‌های منطقه‌ای موجود و رویارویی قدرت‌های جهانی همچنان امنیت، اقتصاد و ثبات ژئوپلتیکی ما را تهدید می کند.

آنها نوشتند: اکنون زمانی مثل دیگر بزنگاه‌های حساس تاریخ است که کشور ما باید در هر سطحی با دقت راهبردی وارد تعامل هم با رئیس جمهور هم با سنا شود.

این سناتورهای تاکید کردند که آمریکا در "نقطه عطف " قرار دارد که در آن اصول اساسی دموکراسی و منافع امنیت ملی در خطر هستند.

در این نوشتار خاطر نشان شده که سنا در دیگر مقاطع تاریخ آمریکا نهادی بوده که در زمان تهدید شدن دموکراسی برای دفاع از آن ایستاده است.

آنها گفتند: امروز بار دیگر چنین زمانی فرارسیده است. ما صرف نظر از تعلق خاطر حزبی، گرایشهای ایدئولوژیکی یا جغرافیایی به عنوان نمایندگان سابق این نهاد بزرگ از سناتورهای فعلی و آتی آمریکا میخواهیم که با تعصب و پایداری از دموکراسی ما با تضمین عدم ارجحیت بخشی به حزب گرایی یا منافع شخصی بر منافع ملی پاسداری کنند.

اخیرا دموکراتهای مجلس نمایندگان آمریکا متعهد شدند که تحقیقاتی از جانب خود درباره رئیس جمهور ترامپ در چند مساله در زمانی که در ماه ژانویه کنترل مجلس نمایندگان را به دست بگیرند به راه بیندازند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید