وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد:

احیای بافت فرسوده اطراف حرم شاهچراغ متناسب با شأن فرهنگی شیراز

  • تاریخ انتشار : 1397/9/20 ساعت : 11:53 - 5 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : فارس
‌وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: احیای بافت فرسوده و بارگذاری مناسب آن در جوار حرم احمد بن موسی(ع) متناسب با شأن فرهنگی شیراز نجام شود تا شاهد بافت ناهمگون نباشیم‌.

‌به گزارش ایسنا‌، محمد اسلامی سه‌شنبه ٢٠ آذر در جلسه هیئت امنای آستان احمد بن موسی(ع) با تاکید بر اینکه بافت فرسوده و بناهایی ارزشمند است که بازآفرینی شوند، گفت: جایی که ارزشمند است باید بازسازی و مرمت شود‌.

وی با اشاره به احیای بافت فرسوده در جوار حرم به شکل قطعه قطعه، افزود: تصمیم‌گیری در بافت‌های فرسوده به استانداران ابلاغ شده است‌.

وزیر راه و شهرسازی با تصریح کرد: ستاد بازآفرینی بافت‌های فرسوده قدرت نفوذ در استان‌ها را ندارند، به همین جهت این کار به استاندران واگذار شد و آنچه که در ستاد تصویب می‌شود مورد حمایت ما است‌.

اسلامی خاطرنشان کرد: تصمیم بر این گرفته شد تا شهرداری‌ها و مردم در این زمینه اهتمام داشته باشند و همگی بر احیای بافت‌های فرسوده اهتمام کنند تا نتایج مطلوبی ایجاد شود‌.

وی مجددا تاکید کرد: باید کاری کرد که زندگی با کیفیت در بافت‌های قدیم برقرار شود.

‌آیت‌الله سید علی‌اصغر دستغیب، تولیت آستان احمد بن موسی(ع) نیز ‌در این جلسه با اشاره به وجود یک جریان پیوسته میان راه و شهرسازی و این آستان، از همراهی و همکاری نماینده ولی‌فقیه در فارس که ابتدای تصدی بر این مسئولیت نسبت به امامزادگان به ویژه احمد بن موسی دلسوزانه عمل کرده است، تشکرد کرد‌.

وی افزود: همه کسانی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی مسئولیت داشته‌اند، خدمات ارزشمندی از خود به جای گذاشته‌اند، اگرچه برخی مقاطع به دلیل مشکلات و ضعف در مدیریت آنچنان که باید کاری انجام نشده است‌.

آیت‌الله دستغیب عنوان کرد: از زمان حضور مهندس اسلامی در وازتخانه راه و شهرسازی شاهد اقدامات خیر و تحولات در این وزارتخانه حساس بوده‌ایم‌.

نماینده ولی‌فقیه در فارس نیز در این جلسه با تاکید بر عرضه نگاه کارشناسانه نسبت به مشکلات مجموعه حرم مطهر شاهچراغ(ع) در این جلسه، خاطرنشان کرد: حرکت برای توسعه و بازآفرینی آستان مقدس از سفر مقام معظم رهبری آغاز شده و با اشراف آیت‌الله دستغیب، تولیت آستان شاهچراغ(ع) حرکت رو به رشدی انجام شده است‌.

آیت الله دژکام خاطرنشان کرد: اگرچه بعضی از کارها در ید قدرت مدیران ارشد استان نیست اما تلاش‌های خوبی در شیراز برای بازسازی و احیای بافت فرسوده انجام شده است .

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید