برد لیکرز در آخرین تقابل "جیمز" و "وید" برابر هم

  • تاریخ انتشار : 1397/9/20 ساعت : 12:30 - 5 سال قبل
  • از گروه : ورزشی
  • زیرگروه : توپ و تور
رقابت‌های لیگ بسکتبال حرفه ای آمریکا با برگزاری ۱۱ مسابقه در شهرهای مختلف پیگیری شد.

به گزارش ایسنا، در یکی از بازی های برگزار شده تیم فیلادلفیا سونتی سیکسرز در خانه در سالن ولز فارگو سنتر موفق شد با نتیجه ۱۱۶ بر ۱۰۲ میهمان خود دیترویت پیستونز را شکست دهد.

برای فیلادلفیا جوئل امبید که در بازی قبل غایب بود ۲۴ امتیاز، بن سیمونز و فورکان کورکماز هر کدام ۱۸ امتیاز کسب کردند تا فیلادلفیا برای دومین بار طی چهار روز موفق به شکست دیترویت شود. جیمی باتلر که در پیروزی ۱۱۷ بر ۱۱۱ جمعه در دیترویت ۳۸ امتیاز کسب کرده بود در نیمه اول دچار آسیب دیدگی از ناحیه کشاله ران و از بازی خارج شد.

برای دیترویت لوک کنراد ۲۸ امتیاز ( بیش ترین امتیاز کسب شده در یک بازی در طول دوران ورزشی )، آندره دروموند ۲۱ امتیاز و ۱۷ ریباند کسب کردند ولی مانع از ثبت پنجمین شکست متوالی دیترویت نشدند. بلیک گریفین که رتبه دهم لیگ در امتیازگیری را دارد و در سه بازی قبلی مقابل فیلادلفیا به ترتیب ۵۰، ۳۸ و ۳۱ امتیاز کسب کرده بود، در بازی دیشب استراحت کرد و به میدان نیامد. به غیر از گریفین، استنلی جانسون، رجی بولاک و ایش اسمیت هم به خاطر مصدومیت بازی را از دست داده بوند.

بن سیمونز با ۱۱ امتیازی که در کوارتر اول کسب کرد تبدیل به اولین بازیکن در لیگ شد که موفق به کسب ۴۰۰ امتیاز، ۲۰۰ ریباند و ۲۰۰ پاس منجر به گل شده است. تیم فیلادلفیا در این مسابقه برای هفدهمین بار متوالی حداقل ۱۰۰ امتیاز در بازی کسب کرد که از سال ۱۹۹۰ طولانی ترین رکورد محسوب می شود. همچنین با کسب پیروزی در این بازی خانگی، رکورد تیم در بازی های خانگی به ۱۴ پیروزی و ۱ شکست ارتقا یافت که از فصل ۶۷-۱۹۶۶ بهترین رکورد محسوب می شود.

در دیگر بازی برگزار شده تیم فینیکس سانز در خانه در سالن تاکینگ استیک ریسورت آرنا و در پایان وقت اضافه نخست با نتیجه ۱۲۳ بر ۱۱۹ مغلوب میهمان خود لس آنجلس کلیپرز شد. بازهم وقت های اضافه برای کلیپرز خوش یمن بود و برای بار چهارم در این فصل موفق به کسب پیروزی در اوقات اضافه شدند.

کلیپرز تا ۵.۵ ثانیه مانده به پایان بازی با نتیجه ۱۱۱ بر ۱۰۹ از حریف پیش بود که با جامپ شات دی آنتونی ملتون بازی مساوی و به وقت اضافه کشیده شد. در وقت اضافه نیز بازی نزدیک پیش می رفت و تا ۳۳ ثانیه مانده به پایان دو تیم در امتیاز ۱۱۹ مساوی بودند که با پرتاب های پنالتی که پاتریک بورلی و آوری بردلی در واپسین ثانیه ها وارد سبد کردند، هفدهمین پیروزی فصل کلیپرز به ثبت رسید.

برای کلیپرز تبایاس هریس ۳۳ امتیاز، دانیلو گالیناری ۲۵ امتیاز کسب کردند تا نوار دو شکست متوالی را قطع کنند و همچنان در وقت های اضافه شکست ناپذیر باقی بمانند.

برای فینیکس دی آندره ایتون بازیکن سال اولی با ۲۰ امتیاز و ۱۲ ریباند پانزدهمین دبل دبل فصلش را ثبت کرد. دیگر بازیکن سال اولی فینیکس میکال بریج هم ۱۹ امتیاز و سنتر جایگزین تیم ریچن هولمز هم ۱۹ امتیاز کسب کردند، اما فینیکس برای نهمین بازی متوالی شکست خورد. تیم فینیکس برای دهمین بازی متوالی مقابل کلیپرز شکست خورد. آخرین پیروزی فینیکس مقابل کلیپرز به تاریخ ۱۳ آپریل ۲۰۱۶ باز می گردد. در پی مصدومیت دوین بوکر و جمال کرافورد، فینیکس در این بازی برای چهارمین بازی از سه بازیکن سال اولی یعنی ایتون، ملتون و بریج در ترکیب اصلی استفاده کرد.

در دیگر بازی مهم برگزار شده تیم لس آنجلس لیکرز موفق شد در خانه در سالن استپاس سنتر با نتیجه ۱۰۸ بر ۱۰۵ میهمان خود میامی هیت را شکست دهد. این بازی آخرین رویارویی دو دوست صمیمی و دو بازیکن فوق ستاره یعنی لبرون جیمز و دوین وید بود. آخرین صحنه از تقابل این دو با یارگیری جیمز از وید و از دست دادن یک پرتاب سه امتیازی سخت توسط وید در آخرین ثانیه بازی همراه بود، که بلافاصله بعد از شنیده شدن صدای بوغ پایان مسابقه این دو اسطوره که هر دو در سال ۲۰۰۳ وارد لیگ شده بودند، یکدیگر را درآغوش کشیدند. وید و جیمز در سال ۲۰۱۰ باهم در تیم میامی هم تیمی شدند و با بازی های هماهنگ و خاطره انگیز چهار سال پیاپی راهی فینال رقابت ها و دو بار نیز عنوان قهرمانی را به دست آوردند. هر چند آن ها بار دیگر به مدت نیم فصل در تیم کلیولند نیز در کنار هم بازی کردند. وید در پایان این فصل بازنشته خواهد شد و بعد از پایان بازی به شدت توسط هوادارن داخل سالن استپلس سنتر ایستاده مورد تشویق قرار گرفت و کلیپ زیبایی نیز از او در سالن پخش شد.

برای لیکرز لبرون جیمز ۲۸ امتیاز و ۱۲ پاس منجر به گل و کایل کوزما ۳۳ امتیاز کسب کردند تا پنجمین برد متوالی در خانه برایشان به ثبت برسد. برندون اینگرام و روجون روندو به خاطر مصدومیت این بازی را از دست دادند.


برای میامی هیت جاستیس وینسلو ۲۸ امتیاز و ۶ شوت سه امتیازی موفق و دوین وید ۱۵ امتیاز و ۱۰ پاس منجر به گل کسب کردند. خانواده وید در میان تماشگران حضور داشتند و شاهد ۳۲ دقیقه بازی وید بودند هر چند وی در نیمه اول امتیازی کسب نکرد ولی شش پاس منجر به گل ارسال کرد. حسن وایت ساید به خاطر تولد فرزندش و جاش ریچاردسون و ایلر جانسون به خاطر مصدومیت در این بازی غایب بودند.

لبرون جیمز که سه سال از وید ۳۶ ساله جوان تر و برنده ۴ عنوان MVP است، بعد تمام شدن قرارداد چهار ساله اش با لیکرز باید به بازنشستگی فکر کند، کسی که در حال حاضر در رتبه بندی کلی امتیاز آوری تاریخ NBA رتبه پنجم را در اختیار دارد و با کسب حداقل ده امتیاز در ۱۱۶۲ بازی از ۱۱۷۰ بازی دوران ورزشی اش، از رکورد پاول پیریس بزرگ عبور کرد و رتبه دهم این رده بندی را از آن خود کرد.

به غیر از خانواده وید، گاربینه موگوروزا تنیسور اسپانیایی، ستارگانی نظیر دنزل واشنگتن، کیت بکینسیل، ویل فرل، کوین کاستنر و جسیکا آلبا از ستارگان هالیوود و ستاره های تیم فوتبال رمز جرید گاف و برندین کوکس از نزدیک آخرین تقابل وید و جیمز را از نزدیک تماشا کردند.

*نتایج سایر دیدارهای برگزار شده به شرح زیر است :

واشنگتن ویزاردز ۱۰۱ – ایندیانا پیسرز ۱۰۹

نیواورلینز پلیکانز ۱۰۰ – بوستون سلتیکس ۱۱۳

ساکرامنتو کینگز ۱۰۸ – شیکاگو بولز ۸۹

کلیولند کاوالیرز ۹۲ – میلواکی باکس ۱۰۸

یوتا جاز ۱۱۳ – اوکلاهاما سیتی تاندر ۱۲۲

اورلاندو مجیک ۷۶ – دالاس ماوریکس ۱۰۱

ممفیس گریزلیز ۹۹ – دنور ناگتس ۱۰۵

مینه سوتا تیمبرولوز ۱۰۸ – گلدن استیت واریرز ۱۱۶

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید