انتشار اعلامیه‌های عبری در کرانه باختری برای ترور عباس

فلسطینی‌ها امروز (سه‌شنبه) با اعلامیه‌هایی به زبان عبری بر روی دیوار ایست‌های نظامی اسرائیلی در کرانه باختری غافلگیر شدند که بر روی آنها تصویر محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و دعوت به ترور او دیده می‌شد.

به گزارش ایسنا، بر روی این اعلامیه‌ها نوشته شده بود، "حامیان مالی ترور باید کشته شوند، زیرا حامی مالی قتل خودش قاتل است".

این برچسب‌های عبری همزمان با انتشار گزارشی از شبکه ۱۰ تلویزیون اسرائیل منتشر شدند، در این برچسب‌ها نوشته شده، "عباس به خشونت تحریک می‌کنند و او مسئول جنبش فتحی است که عملیات علیه اسرائیلی‌ها را درست می‌داند."

شاهدان عینی گزارش دادند، این برچسب‌ها را روی دیوار حواره واقع در جنوب شهر نابلس مشاهده کردند.

صائب عریقات، دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) تل‌آویو را مسئول کامل پیامدهای این فراخوان تحریک‌آمیز و علنی برای ترور محمود عباس دانست و تاکید کرد: این فراخوان‌ها همزمان با طرحی مطالعه و بررسی شده و مستمر برای تحریک علیه فلسطینی‌ها و حقوق ملی و مشروع آنها در میان موارد رو به افزایش نقض حقوق فلسطینی‌ها و حملات مستمر علیه سرزمین و ملت فلسطین است.

عریقات در ادامه ترور شخصیتی و فیزیکی محمود عباس را محکوم کرده و گفت: اعلامیه‌های دعوت به قتل رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به منزله اعلام ترور علنی علیه روند برقراری صلحی است که عباس و رهبری فلسطین در پیش گرفتند و با هدف نابودی راه‌حل دو کشوری و تشویق به آغاز درگیری‌ها و خشونت‌ها در منطقه منتشر شدند.

دبیرکل کمیته اجرایی ساف افزود: رهبری فلسطین و فلسطینی‌ها این تهدید را جدی تلقی می‌کنند و از جامعه جهانی و همه کشورها می‌خواهند این فراخوان‌های تحریک‌آمیز علیه عباس را محکوم کرده و اقدامی فوری برای مقابله با سیاست‌های اسرائیل  که ناقض قوانین بین‌المللی هستند و رسیدگی به جرائم آنها در پیش گیرند.

وی با تاکید بر اینکه سکوت در برابر این جرایم در راستای کمک به استمرار اشغالگری و کشتن تعداد بیشتری از فلسطینی‌های بی‌گناه و کوچ اجباری آنها است، حمایت‌های بین‌المللی فوری را خواستار شد.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید