معاون وزیر:

کمباین‌سازی ایران نگران فروش محصولاتش نباشد/واردات شکر به صفر رسیده است

  • تاریخ انتشار : 1397/9/20 ساعت : 15:06 - 5 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : مرکزی
معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: شرکت کمباین‌سازی ایران نگران فروش محصولات خود نباشد .

به گزارش ایسنا، عباس کشاورز در آیین رونمایی از محصول جدید شرکت کمباین‌سازی ایران با نام کمباین ١٠٦٠ با بیان اینکه اصلاح و تولید نمونه‌های جدید کمباین بسیار امیدوارکننده است، گفت: با توجه به اینکه اقلام مختلف در کشور تولید و به صورت مکانیزه برداشت می‌شود باید کمباین‌های جدید نیز تولید شود.

وی با بیان اینکه رویکرد ما استفاده از تولیدات داخلی است و باید ضایعات را به کمترین میزان رساند، افزود: امکان توسعه واحدهای صنعتی در کشور وجود ندارد به همین دلیل باید عملکردها افزایش و ارتقا یابد و مدل‌هایی جدید با کارایی و ظرفیت بالاتر تولید شود.

کشاورز تصریح کرد: باید با تولید محصولات بیشتر و با تنوع بالاتر جایگزینی و نوسازی ناوگان را به انجام رساند و با توجه به همکاری بانک‌ها مشکل اعتباری برای خریداران وجود ندارد و در واقع باید گفت که کمباین‌سازی ایران نباید نگران فروش محصولات خود باشد.

وی با اشاره به خدمات آستان قدس رضوی در حوزه کشاورزی بیان کرد: در سال‌های گذشته خواستار ایجاد یک مرکز تولید و بانک نشا در مشهد شدیم که با انجام این کار توسط آستان قدس رضوی امروز بیش از 300 میلیون نشا شامل همه محصولات تولید شده است، همچنین خواستار تولید بذر هیبرید کلزا بودیم که امروز این بذر تولید شده و با عملکرد 2 برابر بذرهای اروپایی در اختیار است. در حال حاضر خواستار ورود مجدانه آستان قدس به بحث مکانیزاسیون و تولید نشاکار هستیم.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: سیاست ما این است که هرچه می‌توانیم امنیت غذایی را تقویت کنیم، وابستگی کشور در بحث غذای مردم سرشکستگی است و باید در این راستا به صورت داخلی عمل شود، همچنین راه پیشرفت از بهره‌وری عبور می کند و باید توان کشاورزی، افزایش کسب و کار، معشیت و زندگی را توسعه داد.

وی افزود: طی 4 سال اخیر با وجود همه اتفاقات اقلیمی گندم کشور بیمه شده است و نباید در هیچ سناریویی به دنبال واردات گندم بود بلکه باید توانمندی‌های موجود را ارتقا داد. کسی فکر نمی‌کرد کشور در تولید شکر ظرفیت بالایی داشته باشد، اما امروز متوسط واردات 1.5 میلیون تنی شکر به صفر رسیده است و در کنار آن برنامه کشت گسترده کلزا مدنظر است چراکه باید وابستگی را پایان داد.

کشاورز در پایان خواستار تولید اره بُرنده و هِد کلزا در شرکت کمباین‌سازی ایران شد.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید