رییس دانشگاه شریف:

شرایط حاکم در کشور در بی رغبتی دانشجو به فعالیت‌های سیاسی نقش اساسی دارد + فیلم

رییس دانشگاه شریف نقش دانشگاه‌ها در ایجاد پویایی محیط دانشجویی و حضور آنها در فعالیت‌های سیاسی را موثر ارزیابی کرد و گفت: شرایط حاکم در کشور در این بی رغبتی دانشجویان نقش اساسی دارد که باید دانشگاه‌ها در ایجاد فضای پویا در این مراکز تلاش کنند.

دکتر محمود فتوحی رییس دانشگاه صنعتی شریف در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب به تلاش دانشگاه شریف برای ایجاد فضای آزاداندیشی و حضور دانشجویان در فعالیت‌های سیاسی اشاره کرد و اظهار کرد: در این دانشگاه برنامه‌های مختلفی برای انجام فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی دانشجویان در دانشگاه شریف تدارک می‌بینیم و این برنامه‌ها فقط محدود به ۱۶ آذر نیست، چرا که معتقد هستیم دانشجو پرسش‌گر است و به همین دلیل نیاز است به پرسش‌ها و مطالبات آنها پاسخ داده شود، در این راستا «روز دانشجو» نیز برنامه‌های مختلفی در دانشگاه شریف تدارک دیده شد تا بتوانیم به نوعی به این مطالبات دانشجویان پاسخ دهیم.

وی در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه در دانشگاه شریف تشکل‌ها و گروه‌های مختلف دانشجویی برنامه‌های مختلفی را به مناسبت روز دانشجو تدوین کردند و بر این اساس افراد زیادی برای حضور در سخنرانی‌ها و مناظرات دانشجویی حضور پیدا کردند و تلاش ما این بود که اکثر افرادی که دانشجویان علاقه‌مند به حضور آنها در دانشگاه‌ها هستند، بتوانند در این مراسم شرکت کنند و تحلیل‌های خود را در حوزه‌های مختلف دانشجویی، سیاسی و غیره ارائه دهند.

رییس دانشگاه صنعتی شریف همچنین خاطر نشان کرد: خوشبختانه در حال حاضر تمامی افرادی که از سوی تشکل‌های دانشجویی برای حضور در دانشگاه شریف دعوت شدند بدون هیچ مشکل و مانعی برنامه‌های خود را اجرایی کردند و دانشگاه صنعتی شریف لیست سیاهی در این زمینه به تشکل‌های دانشجویی ارائه نداد.

دکتر فتوحی در پایان در خصوص دلایل بی‌رغبتی دانشجویان برای حضور در فعالیت‌های سیاسی نیز گفت: به نظر من بخشی از این بی‌رغبتی به شرایط حاکم در کشور بر می‌گردد. با توجه به اینکه دانشجویان نیز بخشی از این جامعه هستند و ممکن است دچار رخوت شده باشند. البته دانشگاه‌ها می‌توانند در خارج شدن از این شرایط و ایجاد پویایی به دانشجویان کمک کنند  به همین دلیل نیز تلاش ما در دانشگاه شریف این است که برنامه‌های مختلف فرهنگی را برگزار کنیم تا آن نشاط لازم به محیط دانشگاه برگردد؛ همچنان که حدود سه هفته پیش جشنواره اقوام با هدف انسجام و یکپارچگی کل اقوام ایران و شناسایی قومیت‌های مختلف کشور به دانشجویان در این دانشگاه برگزار شد و من احساس کردم فضای شادی در بین دانشجویان ایجاد شده است.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید