در دیدار حجت‌الاسلام ارزانی با جمشید مشایخی چه گذشت؟

حجت الاسلام و المسلمین حبیب رضا ارزانی ـ دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ـ شامگاه 20 آذر ماه به همراه هیاتی با حضور در منزل جمشید مشایخی به عیادت وی رفت و با این هنرمند پیشکسوت دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی ستادعالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین حبیب رضا ارزانی با آرزوی بهبودی برای استاد مشایخی گفت: همه ما از زمانی که خودمان را شناختیم آثار فاخر و ارزشمند شما را دیدیم و با آنها بزرگ شدیم.

وی با اشاره به اینکه شما یکی از افتخارات نه تنها ایران بلکه جهان هستید، گفت: واقعا برای دیدن شما لحظه شماری می‌کردم و خداوند را شاکرم که این توفیق را به بنده داد.

ارزانی، یکی از آثار فاخر و ماندگار استاد جمشیدی مشایخی را بازی در فیلم «کمال الملک» عنوان کرد و افزود: هنرمندان و پیشکسوتان این عرصه سرمایه‌های بزرگ فرهنگی ایران هستند.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، ادامه داد: شخصیتی مانند استاد مشایخی سال‌ها عمر پر برکت خویش را در خدمت ارتقای هنر، فرهنگ و اندیشه مردم سپری کرده است لذا برای تکریم و منزلت ایشان هرچه تلاش شود باز هم جای کار دارد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به لزوم تکریم و بزرگداشت مشاهیر و شخصیت‌های فرهنگی و هنری کشور اشاره کرد و گفت: شخصیتی مانند استاد مشایخی را باید به نسل جوان معرفی کرد تا الگوی مناسبی برای فعالیت در عرصه فرهنگ و هنر نسل امروز باشند.

ارزانی، ضمن آرزوی شفای عاجل از خداوند متعال برای بهبودی و سلامتی استاد جمشید مشایخی، ابراز امیدواری کرد:به زودی شاهد حضور این هنرمند بزرگ کشورمان در فیلم حضرت موسی(ع) باشیم.


تواضع و فروتنی هنرمند، می‌تواند او را در دل‌های مردم ماندگار کند

 همچنین در این دیدار جمشید مشایخی نیز نیز ضمن ابراز بهبودی و تشکر از محبت‌های همه کسانی‌ که در این ایام جویای احوال وی بودند، گفت: من خود را خدمتگذار مردم می‌دانم و از اینکه هنوز نتواسته‌ام کاری در خور شأن مردم ایران انجام دهم، غصه می‌خورم.

وی به بیان خاطراتی از مرحوم علی حاتمی در فیلم‌های "کمال الملک" و "سوته دلان" اشاره کرد و افزود: ایشان یکی از شخصیت‌های بزرگ سینمای ایران بودند که بسیار اخلاق مدار و متعهد کار می‌کردند البته امروز هم افراد بزرگی در سینما داریم که می‌توانند آثار فاخر و ارزشمندی را در شناسایی شخصیت‌های همچون کمال الملک خلق کنند.

جمشید مشایخی بازی در فیلم‌های "هزاردستان"، "کمال الملک"، "سوته دلان"، " یک بوس کوچولو" و... را برخی از آثاری دانست که آنها را دوست دارد، گفت: برای رسیدن به یک نقش گاهی نیاز به مطالعه چندین کتاب است و یا هنر پیشه باید با افراد برجسته آن حوزه دیدار کند تا بتواند خود را به آن شخصیت نزدیک کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به زیبای‌ها و قدمت اصفهان اشاره کرد و گفت: تمام ایران زیباست و من همه آن را دوست دارم و قطعا بی‌دلیل نیست که انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها به اینجا چشم دارند.

بازیگر سریال امام علی (ع)، به جوانان توصیه کرد اگر به این حوزه علاقه دارند باید ضمن داشتن استعداد، انگیزه خدمت به مردم و فرهنگ این سرزمین را نیز داشته باشند و ادامه داد: فیلم تنها یک سرگرمی نیست باید با نمایش آن به مردم درس بدهی، همچنان که هنرمندان پیش از ما، همچون حافظ، سعدی و فردوسی به ما درس دادند.

وی تواضع و فروتنی هنرمندان را در مقابل محبت‌های مردم راه ماندگاری آنها بیان کرد و افزود: هنرپیشه و هنرمند خادم مردم است و نمره‌اش را از آنها می‌گیرد.

این هنرمند در پایان برای اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور آرزوی موفقیت کرد و خطاب به حجت الاسلام و المسلمین ارزانی، گفت: امیدوارم در این قدمی که برای ارتقای فرهنگ برداشته‌اید پیروز باشید و بتوانید جوانان این مملکت را به رشد و پیشرفت برسانید.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید