گردهمایی سراسری مدیران سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد

گردهمایی مدیران کل سازمان تبلیغات اسلامی با موضوع معارفه مدیران و انتصابات جدید و همچنین تبیین برنامه‌ها و رویکردهای سازمان با حضور ریاست سازمان تبلیغات و جمعی از مدیران استان‌ها برگزار شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سازمان تبلیغات اسلامی حجت‌الاسلام والمسلمین قمی، رییس سازمان تبلیغات صبح امروز چهارشنبه (۲۰ آذر) در جمع مدیران کل سازمان تبلیغات اسلامی که در مجموعه فرهنگی نور برگزار شد، گفت: مدل حرکت سازمان تبلیغات باید بر مدار مردم سالاری دینی با تبیین اسلام ناب باشد و نتیجه‌اش باید این باشد که اراده‌های مردم نیرومندتر شود تا مردم مقاومت کنند و بایستند. به نظر من ارزیابی عملکرد مدیران سازمان نباید بر اساس تعداد کلاس‌ها و منبرهایی که تشکیل داده‌اند بررسی شود، بلکه ارزیابی به نتیجه و ثمره است.

وی در پایان با اشاره به اینکه در جریان تبلیغی کشور باید تفاوت و پیشرفت ایجاد شود، اظهار کرد: تا سال گذشته ما در صنعت نانو در جهان پنجم بودیم، اکنون چهارم هستیم. در بحث تبلیغ چطور؟ آیا پیشرفتی داشته‌ایم؟ داشته‌ایم اما به چه میزان؟ برداشت بنده حقیر این است که این تفاوت باید ایجاد شود.


 سازمان تبلیغات اسلامی باید نسبت به دغدغه‌های دینی و فرهنگی مردم توجه داشته باشد

در ادامه این گردهمایی، حجت الاسلام بلک، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان خوزستان اظها کرد:  بزرگ‌ترین تشکل اسلامی جهان اسلام در اختیار سازمان تبلیغات اسلامی است که این موضوع ظرفیت عظیمی است و برنامه تحولی که سازمان تبلیغات مد نظر دارد شایسته تقدیر است سازمان تبلیغات اسلامی نهادی انقلابی است و دراین زمینه باید به دغدغه‌های جامعه توجه جدی داشته باشد، مدیران سازمان تبلیغات اسلامی باید بازوی مقام معظم رهبری باشند و نسبت به دغدغه‌های دینی و فرهنگی ایشان توجه جدی داشته باشیم.

وی بیان کرد: تحول در برنامه‌های فرهنگی یکی از نیازهای کشور است و باید تیمی کارشناسی این موضوع را بررسی کرده و برنامه‌های جدی و شیوه‌های تحول را تبیین کند.

بلک با بیان اینکه جامعه توقع ویژه‌ای از سازمان تبلیغات اسلامی دارد، گفت: دستگاه‌های دیگر در یک چارتی دارای مسئولیت هستند ولی سازمان تبلیغات اسلامی در همه زمینه‌ها وظیفه دارد، در زمینه مشکلات اجتماعی کشور سازمان تبلیغات مسئول است و باید اهتمام ویژه‌ای نسبت به رفع مشکلات فرهنگی و اجتماعی کشور داشته باشد.


مدیران سازمان تبلیغات نشاط اجتماعی را در برنامه‌های خود داشته باشند

در ادامه،حجت الاسلام عباس اسکندری، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان قم گفت: هیچ کس نباید در برابر جوان کردن سازمان تبلیغات مقاومت داشته باشد.باید در راستای مصلحت الهی گام برداریم و هیچ‌گاه منافع شخصی مورد توجه نباشد.برخی از تجربیات گذشته به ما پیام می‌دهد که برای جایگزین نیروهای جوان باید به خوبی اقدام شود و نگاه خوبی داشته باشیم، اگر قرار باشد که نیروهای جوان نقش آفرینی کنند باید نیروهای پخته فرهیخته‌ای باشند که نخواهیم پس از چند سال آسیب‌شناسی شود.

وی حرکت در مسیر ولایت فقیه و انقلاب اسلامی را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: انقلاب اسلامی موهبت الهی است و تحت هیچ شرایطی برای تقویت آن کوتاه نمی‌آییم، ساده زیستی و روحیه انقلابی از جمله خصوصیات مدیران استانی سازمان تبلیغات است.

وی افزود: مدیران سازمان باید به این موضوع توجه جدی داشته باشند که نشاط اجتماعی را در برنامه‌های خود داشته باشند و پیوست فرهنگی برای همه طرح‌های عمرانی و غیر عمرانی کشور داشته باشیم.


سازمان تبلیغات اسلامی در زمینه کشف حجاب وظیفه مهمی بر عهده دارد

حجت الاسلام صفی یاری، مدیر کل تبلغات اسلامی استان زنجان نیز یادآور شد:  نگاه دین مدارانه یکی از موضوعاتی است که به عنوان آسیب مطرح می‌شود.

مدیر کل تبلغات اسلامی استان زنجان ترویج معارف دینی را مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: موضوع روزه‌خواری علنی در ماه مبارک رمضان که توسط برخی افراد انجام می‌شود به دلیل لجاجت اجتماعی است و این اقدام افزایش پیدا کرده است.

صفی یاری با تاکید براینکه باید به سمت زندگی قرآنی پیش برویم و در این زمینه اقدامات اساسی انجام شود، افزود: خانواده در نظام اسلامی دارای جایگاه بسیار بالایی است و باید در راستای حفظ بنیان آن تلاش شود.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید