مدیر حوزه‌های علمیه خواهران:سهم مهدویت در نظام آموزشی حوزه افزایش یابد

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران بر افزایش سهم مهدویت در نظام آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین بهجت‌پور در دیدار مسئولان موسسه آینده روشن با بیان اینکه باید مهدویت جزو متن برنامه‌های آموزشی حوزه باشد، گفت: لازم است درس‌ها یا سرفصل‌ها یا رشته‌های مهدوی در حوزه وارد و اضافه شوند.

وی با اشاره به تدوین پیوست‌های فرهنگی عناوین درسی حوزه‌های علمیه خواهران اضافه کرد: می‌توان از مباحث مهدوی در پیوست‌های فرهنگی عناوین درسی بهره برد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به پیشنهادهای همکاری موسسه آینده روشن، افزود: یکی از همکاری‌های قابل اجرا تالیف کتاب و همکاری در تدوین این پیوست‌های فرهنگی با رویکرد مهدوی است.

وی یکی از اقدامات قابل انجام در این راستا را راه‌اندازی رشته مهدویت با رویکرد مسائل زنان در حوزه‌های علمیه خواهران عنوان کرد و گفت: از تربیت‌یافتگان این رشته می‌توان به عنوان متخصصین مسائل زنان در حوزه مهدویت بهره برد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه از مسائل نظری زنان در مهدویت غفلت شده است، خواستار افزایش حساسیت نظری زنانه در حوزه مباحث مهدویت شد.

وی با بیان اینکه بر اساس روایات 40 یا 50 نفر یا تعداد بیشتری از یاران خاص امام زمان عجل الله فرجه را زنان تشکیل می‌دهند،‌ ادامه داد: باید در حوزه مباحث نظری زنان در مهدویت تحقیقات مناسبی صورت گیرد تا وقتی می‌خواهیم زنان را به سمت حرکت مهدوی سوق دهیم، زنان جایگاه خود را پیدا کنند.

حق آیات مهدوی قرآن ادا نشده است

پژوهشگر مباحث قرآنی با بیان اینکه حق آیات مرتبط با مهدویت در قرآن کریم نیز ادا نشده است، گفت: هنوز تحقیق در مهدویت در قرآن کریم جای کار بسیار دارد.

وی افزود: لازم است تحقیق بایسته‌ای در مورد مهدویت در قرآن کریم انجام شود.

موازی‌کاری با موسسات تخصصی مطلوب نیست

وی در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به تاسیس موسسات تخصصی در موضوعات دینی، گفت: باید در موضوعات تخصصی به این موسسات رجوع کنیم و بدون توسعه دستگاه موازی، از آنها به عنوان بازوی تخصصی بهره ببریم.

وی راه‌اندازی مراکز هم‌عرض را در حوزه با وجود موسسات تخصصی قوی اشتباهی جدی دانست و ادامه داد: تلاش ما این است موسساتی متناسب با نیازمان در حوزه‌های علمیه خواهران شناسایی کنیم،‌ انتظاراتمان را عرض کنیم و خدماتی را از آنها تقاضا کنیم.

فعالیت‌های موسسه آینده روشن

در این دیدار همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین پورسیدآقایی مدیر موسسه آینده روشن با اشاره به فعالیت‌های این موسسه، از انتشار مجلات علمی، مجلات فرهنگی ویژه گروه‌های سنی مختلف و برگزاری همایش دکترین مهدویت به عنوان برخی از فعالیت‌های این موسسه یاد کرد.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای میان این موسسه و حوزه‌های علمیه خواهران، خواستار افزایش همکاری میان این دو نهاد بر اساس این تفاهم‌نامه شد.

وی از استفاده از اساتید این موسسه در برنامه‌های علمی، آموزشی و فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران به عنوان برخی از فعالیت‌های قابل انجام یاد کرد.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید