عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی:

باید کارگروه مرکب از سه قوه برای تعیین مدیران بازنشسته‌ بدون جایگزین تشکیل شود

  • تاریخ انتشار : 1397/9/23 ساعت : 11:00 - 5 سال قبل
  • از گروه : سیاسی
  • زیرگروه : مجلس
یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: باید یک کارگروه مرکب از سه قوه تشکیل شود تا به عنوان یک مرجع برای تشخیص مدیران بازنشسته ای که جایگزین ندارند، عمل کند.

احمد علیرضا بیگی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص قانون منع به کارگیری بازنشستگان بیان کرد: اقدامی که  مجلس در زمینه تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان انجام داد واکنشی به عملکرد دولت در خصوص به کار گیری چشمگیر بازنشستگان در حلقه تنگ مدیریتی بود.

وی در ادامه اظهار کرد: مجلس این قانون را تصویب کرد تا فرصتی برای حضور جوانان در عرصه های مدیریتی فراهم شود.  و سعی کرد تا جایی که امکان دارد استثناهای این قانون کم باشد. مجلس با جدیت این قانون را جلو برد تا جایی که دولت در به کار گیری برخی از بازنشستگان منحصر به فرد نیز دچار مشکل شد.

نماینده مردم تبریز در مجلس در ادامه بیان کرد: طبیعتا برای استفاده از بازنشستگانی که ویژگی های منحصر به فردی دارند باید سازوکار ویژه ای اندیشیده شود. البته در این قانون این امکان فراهم شده بود تا در برخی از موارد خاص، با اذن رهبری از بازنشستگان با ظرفیت استفاده شود.

بیگی خاطر نشان کرد: اما دولت از این فرصت به درستی استفاده نکرد  و افرادی رابرای تمدید خدمت آنها با اذن ولی فقیه معرفی کرد که برجستگی و حتی شایستگی لازم را نداشتند.

وی در ادامه تصریح کرد: مرجع برای تشخیص جایگیزن نداشتن یک مدیر بازنشسته در گذشته دولت بود، اما همچنان حلقه بسته مدیریتی جلو آمد امروز باید یک کارگروه مرکب از قوا برای تشخیص جایگزین نداشتن مدیران بازنشسته تشکیل شود تا به عنوان یک مرجع عمل کند.

وی در پایان گفت: زمانی که قانون منع به کارگیری بازنشستگان به درستی اجرایی شود دستگاه ها ناچار خواهند بود تا در یک بازه زمانی معین سازوکاری را فراهم کنند تادر آن انتقال تجارب مدیران بازنشسته و تربیت مدیران آینده عملی شود.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید