هشدار استرالیا درباره سفر شهروندانش به اندونزی در آستانه به رسمیت شناختن قدس به پایتختی اسرائیل

دولت استرالیا امروز جمعه به شهروندان خود نسبت به سفر به اندونزی با توجه به اقدام قریب الوقوع این دولت در به رسمیت شناختن شهر قدس به عنوان پایتخت اسرائیل هشدار داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، انتظار می‌رود اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا احتمالا فردا شنبه اعلام کند که دولتش به تبعیت از اقدام دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، شهر قدس را به عنوان "پایتخت اسرائیل" به رسمیت بشناسد.

در همین حال وزارت امور خارجه استرالیا هشدار داد با توجه به اینکه تعدادی قابل توجهی از استرالیایی‌ها برای تعطیلات تابستانی در تدارک برای رفتن به مناطق تفریحی اندونزی نظیر بالی و مقاصد دیگر هستند باید سطح بالای از احتیاط را به خرج دهند.

مقامهای کانبرا به خبرگزاری فرانسه گفتند: که انتظار دارند روز شنبه که یکی از روزهای مهم یهودی است این موضوع اعلام شود هرچند که گفتند شاید برخی اتفاقها برنامه‌ها را تغییر دهد.

ترامپ ماه مه گذشته از تصمیمش برای منتقل کردن سفارتخانه آمریکا در اسرائیل به شهر قدس خبر داد که این باعث قیام بزرگی از سوی فلطسینی ها در نزدیکی مرز اسرائیل شد. با این حال نخست وزیر استرالیا ظاهرا برنامه‌ای برای منتقل کردن سفارت کشورش به شهر قدس ندارد و مقام‌های دولت خودش به او نسبت به تبعات مالی و امنیتی چنین اقدامی هشدار داده‌اند.

با این وجود به رسمیت شناختن قدس به پایتختی اسرائیل به نخست وزیر استرالیا با توجه به پیش رو داشتن انتخاباتی در سال آینده میلادی در جلب آرای یهودی‌ها و مسیحیان محافظه کار و جلب نظر کاخ سفید و اسرائیل کمک خواهد کرد.

این در حالی است که عزت عبدالهادی، سفیر فلسطین به استرالیا گفت: دولت خودگردان فلسطین کشورهای مسلمان و عربی را برای فراخواندن سفرایش از استرالیا در واکنش به چنین اقدامی و در پیش گرفتن تحریم‌های کالایی تحت فشار قرار خواهد داد.

پیشتر اوایل سال جدید میلادی دولت اندونزی در ضمن فشارهای از داخل این کشور هنگامی که موریسون از به رسمیت شناختن قدس به "پایتختی اسرائیل" و منتقل کردن سفارت استرالیا به آنجا سخن گفت واکنش خشمگینانه به این صبحت‌ها نشان داد.

اخیرا تظاهراتی در هفته‌های اخیر از بابت این موضع در اطراف سفارتخانه استرالیا در جاکارتا و سرکنسولگری این کشور در منطقه سوربایا در اندونزی اتفاق افتاد و وزارت خارجه استرالیا در هشدار خود  نسبت به ادامه این تظاهراتها در اطراف مکانهای دپیلماتیک این کشور در اندونزی هشدار داد.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید