نماینده مردم اردبیل در مجلس:

اردبیل سریع‌تر از آستارا به راه‌آهن متصل می‌شود

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: صریح و با استدلال قوی اعلام می‌کنم که راه‌آهن «اردبیل – میانه» خیلی سریع‌تر از راه‌آهن «رشت - آستارا» افتتاح خواهد شد و بهتر است مردم فریب برخی وعده‌ها و اظهارات غیرکارشناسی را نخورند.

به گزارش ایسنا، «محمد فیضی» در نشست مطالبه‌گری دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: راه‌آهن «اردبیل - میانه» مشکل اعتباری ندارد و قطعاً مردم اردبیل سریع‌تر از آستارا صاحب خط ریلی خواهند شد و ما حتی برای اتصال راه‌آهن اردبیل به پارس‌آباد نیز در جدول 20 بودجه اعتبار خوبی را برای مطالعات در نظر گرفتیم.

وی با بیان این‌که هیچ کس به اندازه بنده از اصل 15 و 19 قانون اساسی به‌عنوان مطالبه مردم دفاع نکرده است، خاطرنشان کرد: متأسفانه فرزندان ما با واژه‌های آذری غریبه می‌شوند و ما با وزیر آموزش و پرورش و سایر مسئولان ارشد صحبت‌هایی را داشتیم تا به احیا و توسعه زبان مادری به‌ویژه در مدارس همت کنند.
 
از زمانی که از مادر متولد شدم آستارا متعلق به گیلان بوده است!

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان این‌که از قدیم‌الایام و از همان زمانی که از مادر متولد شده‌ام آستارا را متعلق به گیلان مشاهده کردیم، اظهار کرد: براساس تقسیمات کشوری آستارا متعلق به گیلان است، اما از لحاظ فرهنگی، گویشی و قرابت قومی – محلی کسی نمی‌تواند مدعی باشد که آستارا از آذربایجان جداست.

فیضی به خطای انجام شده در هنگام استان شدن اردبیل اشاره کرد و افزود: براساس ماده 10 قانون تقسیمات کشوری هر شهری که به مرکز استان نزدیک‌تر باشد امکان الحاق آن به نزدیک‌ترین استان وجود دارد که بر همین اساس در زمان استان شدن اردبیل اگر این ماده مورد توجه قرار می‌گرفت آستارا و حتی سراب جزو این استان محسوب می‌شد اما متأسفانه این کار انجام نشده است.

وی با بیان این‌که دنبال عوام‌فریبی نبوده و همیشه از حق و حقوق مردم دفاع کرده‌ام، خاطرنشان کرد: حضور بنده در دانشگاه‌ها به‌عنوان استاد دانشگاه‌های اردبیل نمی‌تواند شبهه انتخاباتی داشته باشد هر چند که دیدار با دانشجویان ممکن است این تصورات را در ذهن برخی‌ها ایجاد کند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از لحن برخی دانشجویان که به تندی و تنها با هدف تخریب صحبت‌هایی را مطرح می‌کنند، خاطرنشان کرد: بنده از آن دسته نمایندگانی هستم که حرف غیر منطقی را نمی‌پذیرم، چون مردم اردبیل نماینده‌ای ذلیل و خوار نمی‌خواهند بلکه باید با عزت و سرافرازی از حق و حقوق مردم دفاع کنیم و در برابر زورگویان و برخی جریان‌ها در کشور سرخم نکنیم.

فیضی مبنای انتقاد برخی‌ها را اطلاعات ناکافی دانست و خاطرنشان کرد: آنهایی که سر نماینده مردم فریاد می‌کشند بهتر است ظرفیت پاسخ شنیدن نیز داشته باشند.

وی افزود: بنده از آینده سیاسی خود نگران نیستم و به آنچه که باور و اعتقاد دارم قلباً احترام گذاشته و دنبال روشن شدن بسیاری از حقایق هستم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در خصوص راه‌آهن اردبیل هم افزود: این پروژه در سال 94 بالغ بر 7 میلیارد تومان اعتبار داشته اما در این سه سال بیش از 323 میلیارد تومان به این پروژه تزریق شده است.

فیضی گفت: در سال 95 با هم‌افزایی نمایندگان استان 47 میلیارد تومان در سال گذشته 123 میلیارد تومان و امسال نیز 145 میلیارد تومان برای راه‌آهن اردبیل اعتبار اختصاص یافته است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: با پیگیری همه مسئولان و نمایندگان استان و تلاش نوبخت، آخوندی و مدیرعامل بانک ملی 750 میلیارد تومان برای این پروژه فاینانس اختصاص یافته که در سه سال این منابع تزریق خواهد شد.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید