افزایش سالانه 20 میلیون مترمکعب به آب‌های زیرزمینی همدان

  • تاریخ انتشار : 1397/9/24 ساعت : 14:59 - 5 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : همدان
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: پیش‌بینی می‌شود با اجرای پروژه‌های آبخیزداری صندوق توسعه ملی ‌سالانه حدود 20 میلیون مترمکعب به آب‌های زیرزمینی استان همدان اضافه شود.

‌اسفندیار خزایی در گفت‌وگو با ایسنا،‌ مشکل کمبود آب و کاهش سطح آبهای زیرزمینی را از چالش‌های پیش‌روی کشور و استان دانست و اظهار کرد: این مهم بر روند توسعه استان و کشور در تمامی بخش‌ها تأثیرگذار است که باید راهکارهای لازم برای مقابله با این تهدیدها اتخاذ شود و مصرف بهینه آب، عرضه و تولید آب به عنوان 3 مؤلفه مهم در مدیریت آب باید مدنظر باشد.

وی با اشاره به تغییر رژیم بارندگی از برف به باران و خشکسالی‌های پی‌درپی اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری، مدیریت آب و نفوذ آن به زمین و تقویت سفره‌های آبهای زیرزمینی را از اهداف کلان کشور عنوان کرد و افزود: در استان همدان هم این موضوع مهم پیگیری و با جدیت و قوت دنبال می‌شود.

خزائی افزود: پیش‌بینی شده با اجرای پروژه‌های آبخیزداری صندوق توسعه ملی در سطح استان، حدود 20 میلیون مترمکعب در سال به آبهای زیرزمینی استان اضافه شود البته کنترل سیل، کاهش خسارت سیل و جلوگیری از فرسایش خاک نیز از اثرات اقدامات آبخیزداری است.

مدیرکل منابع طبیعی استان همدان با اشاره به تخصیص اعتبار 160 میلیارد ریالی صندوق توسعه ملی در سالجاری برای اجرای پروژه آبخیزداری و آبخوان‌داری در استان و پیشرفت فیزیکی 65 درصدی این پروژه‌ها در 17 زیر حوزه و 9 شهرستان ابرازامیدواری کرد: با روند پیشرفت و تکمیل این پروژه‌ها شاهد آبگیری سازه‌های آبخیزداری و توسعه بخش کشاورزی و تغییر معیشت بهره‌برداران محلی حوضه‌های آبخیزنشین در جای جای استان باشیم.


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید