یک مسئول:

تا دو سال دیگر هیچ فاضلابی به رودخانه‌های همدان نمی‌ریزد

  • تاریخ انتشار : 1397/9/24 ساعت : 16:59 - 5 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : همدان
مسئول بهداشت محیط‌وحرفه‌ای مرکزبهداشت شهرستان همدان از ثبت ۱۳۰ مورد شکایت در یک‌ماه گذشته در سامانه ۱۹۰ خبر داد.

‌به گزارش ایسنا،‌حسین خالقی‌مجد در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان همدان، درتشریح گزارشات ثبت شده در سامانه ۱۹۰، بیان کرد: سامانه کشوری ۱۹۰ آماده دریافت شکایات در حوزه خدمات بیمارستان و یا توزیع دارو است و در یک‌ماه گذشته ۱۱۸ مورد گزارش صحیح و ۱۲ مورد گزارش خلاف واقع در این سامانه به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به عملکرد مرکز بهداشت درمدت زمان برگزاری مراسم اربعین، مطرح کرد: بازدید از ۱۱۸ موکب‌، توزیع و نصب ۲۰۱۵ بروشور، ۲۲ مورد نمونه برداری از غذای موکب و ایستگاه‌های صلواتی، معدوم کردن ۳ هزار و ۳۱۵ کیلوگرم موادغذایی ناسالم، انجام معاینات از ۱۶۵ خادم و افراد مشغول در آشپزخانه‌ها، پلمب موقت ۳ رستوران بین‌راهی و ۴ مورد مداخلات اصلاحی پسماند ازجمله اقدامات مرکز بهداشت دراین بازده زمانی بوده‌ است.

مدیر امور آب‌وفاضلاب شهرستان همدان نیز بااشاره به شناسایی ۶۲ نقطه ورود فاضلاب به رودخانه‌ها، بیان کرد: ‌تا دو سال دیگر تمامی این نقاط کم‌رنگ شده و هیچ فاضلابی به رودخانه‌های همدان نمی‌ریزد.

حسین آذر تکین با بیان اینکه وضعیت فاضلاب همدان نسبت به سایر استان‌های کشور خوب است، اظهار کرد: خوشبختانه باوجود تحریم‌ها وسایل موردنیاز برای بهبود شرایط فاضلاب استان را وارد کردیم و موفق به پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه‌های فاضلاب شده‌ایم.


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید