رئیس‌جمهوری چین سه‌شنبه سخنرانی مهمی ایراد می‌کند

شی جینپینگ بنا به اعلام خبرگزاری رسمی این کشور قصد دارد روز سه‌شنبه به مناسبت چهلمین سالگرد اجرای سیاست اصلاحات و گشایش فضا در چین یک سخنرانی مهم ایراد کند.

به گزارش ایسنا، طبق گزارش خبرگزاری رسمی شینهوای چین، شی جینپینگ رئیس جمهوری این کشور قرار است در کنفرانسی که در محل تالار بزرگ خلق چین از ساعت ۰۲۰۰ به وقت گرینویچ در روز سه‌شنبه برگزار می‌شود، سخنرانی کند.

این در حالی است که طبق گزارش رویترز، این گزارش خبرگزاری شینهوا صحبت‌های سابق منابع دیپلماتیک در این خصوص به رویترز را تصدیق می‌کند.

در سال ۱۹۷۸ رهبر سابق چین به نام دنگ شیائوپینگ اصلاحات تاریخی چین و سیاست گشایش اقتصادی این کشور را اجرا کرده و در این راستای چند سری برنامه‌های آزمایشی کاپیتالیستی را صورت داد که موجب از بین رفتن میزان قابل توجهی فقر در این کشور و تبدیل شدنش به یک پایگاه اقتصادی مهم شد.

اخیرا جنگ تجاری چین با آمریکا سبب شده تعداد زیادی از کارآفرین‌ها، مشاوران دولتی و اندیشکده‌ها در چین تقاضای اجرای هر چه سریعتر اصلاحات در این دومین اقتصاد بزرگ جهان و آزادسازی بیشتر فضا برای بخش خصوصی که تحت کنترل محدودیت‌های دولتی است، داشته‌ باشند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید