در یازدهمین دوره جایزه بزرگ بیوتکنولوژی مطرح شد

برخی اساتید یا دانشجویان پس از ورود به شرکت‌های دانش‌بنیان سرخورده می‌شوند

مدیر مرکز رشد دانشگاه تربیت مدرس با بیان این‌که ایراداتی را که در طراحی ۲۵ سال قبل پارک‌های علم و فناوری وجود داشته، یافته‌ایم و به دنبال برطرف کردن آن‌ها هستیم، گفت: برخی از این ایرادات باعث می‌شد هزینه‌هایی شود که شاید کارکردی به همراه نداشته؛ ما برای یک‌سری از این ایرادات راه‌حل‌هایی پیدا کردیم.

به گزارش ایسنا دکتر مهدی سجودی امروز در همایش روز زیست فناوری و یازدهمین دوره جایزه بزرگ بیوتکنولوژی در دانشگاه تربیت مدرس ضمن تشکر از ریاست دانشگاه تربیت مدرس برای حمایت‌های مادی و معنوی و با اشاره به این‌که یکی از مشکلاتی که در جامعه داریم، این است که گاهی تب موضوعی داغ می‌شود و به مسائل دیگر آن موضوع توجه نمی‌شود، گفت: چه اتفاقی افتاده که برخی اعضای هیات‌علمی یا دانشجویان پس از ورود به شرکت‌های دانش‌بنیان سرخورده می‌شوند؟ ما در دانشگاه تربیت‌مدرس یک سری ارزش افزوده‌هایی داریم که خودمان عموما نمی‌دانیم ما دانشکده‌های پزشکی، فنی، علوم‌پایه و ... داریم و از این‌ها مهم‌تر در این دانشگاه دانشکده‌های علوم‌انسانی، هنر، اقتصاد و مدیریت داریم. ما باید از حضور دانشجویان و استادان این دانشکده‌ها بهره‌گیری کنیم. الان دوره این گذشته که صرفا از دانشجوهای فنی و پزشکی در شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده شود.

وی افزود: ما باید کار تیمی را به فرهنگ تبدیل کنیم و بدانیم جایگاهمان در یک گروه کجاست. هیچ‌کس نمی‌تواند ادعا کند در همه‌ موقعیت‌ها موفق است. متاسفانه به کار تیمی در این کشور بهایی داده نشده است. ما به دنبال این هستیم که سازوکاری را تبیین کنیم که فاصله‌ میان مراکز رشد و موسسات پارکی  برطرف شود و این حرکت را به کمک شما پیش ببریم.

دکتر امیر البدوی، مدیر کریدور زیست کارآفرینی دانشگاه تربیت مدرس نیز با اشاره به این که هدف نهایی این کریدور به حرکت درآوردن موتور نوآوری دانشگاه‌ها در راستای دانشگاه‌های نسل سوم است، گفت: دانشگاه تربیت مدرس علاوه‌بر نقش پررنگ در زیست‌بوم تولید علم در زیست‌بوم نوآوری مشارکت فعال خواهد داشت تا از این طریق مشارکت موثرتری در اقتصاد دانش‌بنیان داشته باشیم.

البدوی افزود: به حرکت درآوردن موتور نوآوری دانشگاه نیازمند ارتباط تنگاتنگ بازیگران اصلی در زیست‌بوم نوآوری دانشگاه تربیت مدرس است. ماموریت کریدور کارآفرینی زیست فناوری دانشگاه تربیت مدرس برقراری پیوند میان بازیگران اصلی و تسهیل حرکت موتور نوآوری دانشگاه است.

وی در ادامه درباره فرآیند پیش‌بینی شده برای دستیابی به این هدف، گفت: دانشجویان کارشناسی ارشد بیوتکنولوژی در دو نیم سال اول تحصیل خود به فعالیت‌های آموزش می‌پردازند و پس از آن افرادی که آمادگی بیشتری داشته باشند را به کریدور کارآفرینی دعوت می‌کنیم. در برنامه اول که ۱۸ هفته به طول می‌انجامد، دانشجویان در دوره آموزشی‌ای با موضوع تبدیل ایده اولیه به شرکت دانش‌بنیان حضور می‌یابند. این دوره‌های آموزشی با همکاری بین دانشگاه تربیت مدرس و CBS دانمارک برگزار می‌شود.

البدوی ادامه داد: دوره ۱۸ هفته‌ای بعدی به شکل‌گیری هسته‌های اولیه شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص دارد که در این زمینه همکاری‌هایی میان دانشگاه تربیت مدرس و شرکت‌های بزرگ و فعال حوزه کسب‌وکار زیست‌فناوری شکل گرفته است. امیدواریم این دوره‌ها به استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشجویان در برج زیست‌کارآفرینی مرکز تحقیقات دانشگاه تربیت مدرس در دوره ۳۶ هفته‌ای نهایی منتهی شود.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید