بررسی طرح صیانت از کاربران و ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی در کمیسیون فرهنگی مجلس

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس از تغییر نام طرح ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی به طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی خبر داد.

سیده فاطمه ذوالقدر در گفت‌وگو با ایسنا گفت: طرح ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی که پیش از این در کمیته فضای مجازی کمیسیون، مطرح و به تصویب رسیده بود، هم از نظر اسم و هم از نظر تعداد مواد دچار اصلاحاتی شد؛ از جمله آن‌که تعداد مواد این طرح به ۲۱ ماده کاهش یافت و نام آن نیز به طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی تغییر کرد.
نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: در این نشست، نمایندگان مرکز تحقیقات اسلامی قم و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و طراح طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی به تشریح نظرات و دیدگاه‌های خود پیرامون جزئیات این طرح پرداختند اما به دلیل پایان یافتن وقت کمیسیون موافقان و مخالفان این طرح نتوانستند نظراتشان را بیان کنند. به همین دلیل رسیدگی به طرح مذکور به جلسه بعدی کمیسیون موکول شد.
وی همچنین از تصویب فصل اول طرح جمعیت و تعالی خانواده خبر داد و افزود: فصل اول طرح جمعیت و تعالی خانواده که مشتمل بر تعاریف مختلف طرح است، به‌جز بند شماره ۵ به تصویب رسید. بند تصویب نشده شامل تعریف الگوی ایرانی و اسلامی بود که به دلیل ابهام مراعا ماند.
انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید