شعرخوانی , موسیقی , شب یلدای قشم " />

آیین شب یلدا در قشم برگزار شد

قشم - ایرنا - آیین شب یلدای قشم با همکاری انجمن شعر و موسیقی شهرستان قشم و با حضور گسترده مردم، جمعه شب در تالار آیینه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم برگزار شد.
به گزارش ایرنا، شعرخوانی، اجرای موسیقی، سخنرانی با موضوع شب یلدا و فال حافظ بخش های مختلف این آیین را تشکیل می داد.
رییس انجمن شعر قشم در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: در این آیین، ابراهیم کارگر نژاد فومنی، امیر جلیلیان، راضیه کلانتر، سارا کارگر نژاد و رشاد عقیلی تعدادی از شعرهای خود را قرائت کردند.
حامد محمد زاده افزود: علی اسلام نیا، صدیقه اسلامی، حسین عجم، کُهزاد داوودی و مهدی محمد حسینی از دیگر شاعرانی بودند که آثاری از خود را ارائه کردند.
رییس انجمن موسیقی قشم نیز در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مراسم، گروه موسیقی «شهراز» متشکل از 9 هنرمند و به سرپرستی امید توللی 2 اثر را در دستگاه نوا ارائه کرد.
لیلا بازرگانی افزود: در این آثار امید توللی به عنوان خواننده و نوازنده تنبور، نیلوفر روزبهانی به عنوان هم خوان و آریا زیوری، زهرا کهن دل پور و رامین سلیمی با ساز تنبور به هنر نمایی پرداختند.
وی ادامه داد: فاطمه شهریاری با تار، جواد ریاستی با سه تار، محمدرضا شادمانی با تنبک و ایمان توللی با دف، دیگر اعضای گروه را تشکیل می دادند.
رییس انجمن موسیقی قشم تصریح کرد: همچنین سه اثر به نام های «دلیار» اثر استاد انوشیروان روحانی، «شب یلدا» اثر علی مولایی و «گل مریم» اثر زنده یاد محمد نوری توسط گروه موسیقی نسل ها به سرپرستی محمدرضا شادمانی اجرا شد.
وی افزود: این آثار با گیتار امیر جمارانی، پیانوی خسرو دولت خانی، تنبک سینا بخشعلی، خوانندگی محمدرضا شادمانی و هم خوانی حنا علیدوست انجام شد.
بازرگانی ادامه داد: گروه موسیقی سنتی - محلی عود نوازی «رام» متشکل از موسی رام و آرمین رام قطعاتی از موسیقی بومی شهرستان قشم را نواختند.
کانون هنر قشم آبان ماه سال 1392 تشکیل شد و هشت انجمن نمایش، موسیقی، خوشنویسی، شعر و ادب، عکاسان خلیج فارس، قرآن و عترت، هنرهای تجسمی و داستان در آن فعالیت می کنند.
شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود یکهزار و 628 کیلومتر مربع وسعت و 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان قرار دارد.
7500

نظر خود را ثبت کنید