تفاهم نامه , وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی , آذربایجان غربی " />

صالحی:

تفاهم نامه با استانداری ها نقشه فرهنگی کشور را ترسیم می کند

ارومیه - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امضای تفاهم نامه با استانداری ها نقشه فعالیت های فرهنگی و هنری کشور را ترسیم می کند.
سید عباس صالحی شامگاه یکشنبه در بدو ورود به ارومیه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تفاهم نامه ها چشم انداز حداقل سه ساله را برای استان های مختلف مشخص می کند تا برای حرکت های فرهنگی دراز مدت مبنا قرار بگیرد.
وی با اشاره به اهداف سفر خود به آذربایجان غربی نیز بیان کرد: تفاهم نامه با استانداری آذربایجان غربی که از قبل تنظیم شده است، در جلسه فردا /دوشنبه/ به امضا می رسد.
وی درباره دیگر اهداف سفر خود نیز اظهار داشت: دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر در ارومیه و مهاباد یکی از برنامه های این سفر است تا با دیدگاه های آنان در راستای توسعه فضای فرهنگ و هنر استان آشنا شویم.
وی اظهار امیدواری کرد تا در نتیجه امضای این تفاهم نامه و استفاده از نظرهای اصحاب فرهنگ و هنر زمینه اتفاق های بهتر برای فرهنگ و هنر و رسانه استان رقم بخورد.
به گزارش ایرنا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر 2 روزه خود به استان، صبح روز دوشنبه پس از حضور در گلزار شهدا و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان با حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی دیدار و در ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان شرکت می کند.
امضای تفاهم نامه همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری آذربایجان غربی در دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان، نشست با اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه شهرهای ارومیه، ماکو، سلماس، پلدشت، چایپاره، شوط و چالدران در تالار شمس مجتمع فرهنگی و هنری ارومیه و همچنین دیدار با خانواده مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سپهری، مدیرکل اسبق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از دیگر برنامه های وزیر فرهنگ و ارشاد در روز نخست سفر به استان است.
دیدار با حسین افشاری معرق کار و احمدرضا رحیمی نگارگر ارومیه ای به عنوان هنرمندان پیشکسوت آخرین برنامه های روز نخست سفر وزیر ارشاد به آذربایجان غربی به شمار می رود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح روز سه شنبه پس از شرکت در جلسه با روسای خبرگزاری جمهوری اسلامی، کتابخانه های عمومی، حج و زیارت، اوقاف و امور خیریه استان، از پروژه ملی تالار مرکزی ارومیه بازدید خواهد کرد.
سید عباس صالحی برای دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه شهرهای مهاباد، اشنویه، پیرانشهر، نقده، سردشت، میاندوآب، شاهین دژ و بوکان در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد حضور خواهد یافت.
وزیر ارشاد همچنین با 6 نفر از مفاخر فرهنگی و هنری استان به نام های علیرضا قوجاری نقاش، حسن محمدزاده فیلمساز، سید محمد میر قلنج خادم قرآن، کامران داوری نکو پژوهشگر و علی معین فر و سیامک مختاری از پیشکسوتان فرهنگی دیدار خواهد کرد.
نشست خبری با خبرنگاران در سالن اجتماعات خانه مطبوعات استان آخرین برنامه سید عباس صالحی در سفر به آذربایجان غربی است و مقام عالی وزارت به پرسش خبرنگاران پیرامون دستاوردهای سفر به استان و برنامه های آن پاسخ خواهد داد.
7129/3072

نظر خود را ثبت کنید