شهرک صنعتی , زیربنایی , آذربایجان غربی " />

آب بزرگترین شهرک صنعتی ارومیه پس از 12 سال تامین شد

ارومیه - ایرنا - مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان غربی گفت: آب مورد نیاز شهرک صنعتی شماره 3 ارومیه به عنوان بزرگترین شهرک این شهرستان پس از 12 سال و با 440 میلیارد ریال هزینه تامین شد.
علی عبدلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آب تامین شده این شهرک در سال های گذشته 10 لیتر بر ثانیه بود که این میزان در حال حاضر به 60 لیتر برثانیه رسید.
وی با اشاره به اینکه این میزان آب از طریق 2 حلقه چاه تامین می شود، ادامه داد: یکی از چاه ها با تامین پنج لیتر بر ثانیه آب مورد نیاز خریداری و چاه دیگر نیز با تامین 45 لیتر بر ثاینه حفر شد.
وی بیان کرد: با تامین آب مورد نیاز شهرک 51 واحد تولیدی مستقر در شهرک صنعتی شماره 3 ارومیه از آن بهره مند شدند.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان غربی اضافه کرد: برای این واحدهای تولیدی یکهزار و 850 میلیارد ریال سرمایه گذاری و برای یکهزار و 650 نفر اشتغال ایجاد شده است.
وی با اشاره به اینکه امکانات زیربنایی آب، برق، گاز و تلفن شهرک صنعتی 3 ارومیه تامین شده، بیان کرد: تصفیه خانه فاضلاب این شهرک دارای پیشرفت فیزیکی 100 درصدی بوده و شبکه انتقال این تصفیه خانه نیز در حال اجراست.
به گزارش ایرنا شهرک صنعتی شماره 3 ارومیه با حدود 800 هکتار مساحت، بزرگترین شهرک صنعتی ارومیه است و در 35 کیلومتری جاده ارومیه به سلماس قرار دارد.
آذربایجان غربی از نظر صنعتی یکی از استان های کم برخوردار کشور به شمار می رود اما با اجرای قانون خروج از رکود تدوینی دولت تدبیر و امید، اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به مدار تولید آغاز شد.
در حال حاضر 25 شهرک و ناحیه صنعتی از 35 مورد مصوب آذربایجان غربی فعال بوده که یکهزار و 100 واحد صنعتی را در خود جای داده است و 20 درصد از این واحدهای تولیدی با ظرفیت پایین فعالیت می کند.
سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از شهریور 1384 فعالیت خود را آغاز کرد و بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی یک سازمان توسعه ‌ای به شمار می رود.
9918/3072

نظر خود را ثبت کنید