باغ هنر بم , استاد شجریان , آموزش هنر " />

باغ هنر بم، ایده استاد شجریان به بار نشست

کرمان - ایرنا - کتایون خوانساری همسر محمدرضا شجریان گفت : سر برآوردن ققنوس هنر در دل خاکستر از آرزوهای استاد شجریان بود زیرا هنرمندان بزرگ اندوه را به سازندگی تبدیل می کنند و اندوه شجریان تبدیل به ساخت مدرسه ای برای ایجاد هنر در بم شد.
به گزارش ایرنا ، خوانساری عصر پنجشنبه در مراسم افتتاح باغ هنر بم افزود : از جمله ویژگی های استاد شجریان صدای مردمی بودن وی است و اکنون بسیار خرسندم که باغ هنر بم ایده ارزشمند همسرم به بار نشست زیرا در سال های اخیر شاهد پیگیری های مستمر و آرزوی بلند استاد در ایجاد بستری مناسب برای رشد هنر در این سرزمین بوده ام .
وی گفت : سربرآوردن ققنوس هنر در دل خاکستر از آرزوهای استاد شجریان بود زیرا هنرمندان بزرگ اندوه را به سازندگی تبدیل می کنند و اندوه شجریان تبدیل به ساخت مدرسه ای برای ایجاد هنر در بم شد .
علی نعمتی معمار این پروژه هنری گفت: کلنگ این پروژه پس از کنسرت هم نوا با بم با اجرای استاد شجریان درسال 83 زده شد و عملا از ابتدای سال 95 با همکاری صنایع خودروسازی کرمان خودرو و مبانی و معماری ایرانی آغاز بکار کرد.
رئیس هیات مدیره مهندسین مشاور ایده و اجرا افزود : این پروژه بمنظور آموزش هنر در بم راه اندازی شده است و کاملا با اقلیم بم سازگار است که متشکل از 10 کلاس تئوری ، چهار کلاس عملی، سالن تمرین موسیقی، پنج کلاس پیانو ، آمفی تئاتر 100نفره و یک کتابخانه است.
وی اظهارداشت : این طرح در زمینی به مساحت چهار هزار و 200متر مربع مساحت در قالب دارای چهار اسکلت بود که فعلا یک اسکلت آن ساخته شده است و استودیو ضبط صدا و آرشیو موسیقی هم در آن در نظر گرفته شده است.
باغ هنر بم با حضور کتایون خوانساری همسر استاد شجریان، رایان شجریان فرزند استاد شجریان،استاد حسین علیزاده آهنگساز و نوازنده، مجید رجبی معمار مدیرخانه هنرمندان ، نوربخش مدیرخانه موسیقی ایران و جمع کثیری از هنرمندان و موسیقی دانان کشور و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان عصر امروز پنجشنبه در بم افتتاح شد.
در حاشیه این مراسم از نماد باغ هنر بم که توسط استاد علی شیرازی خوشنویسی شده بود رونمایی شد .
پنجم دی ماه سال 82 زلزله 6.6ریشتری مهیب بم، جان بیش از 30 هزار نفر از هموطنان را گرفت و بیش از 50 هزار نفر مصدوم شدند.
محمدرضا شجریان خسرو آواز ایران در غم بم و با یاد جانباختگان این حادثه تلخ کنسرت هم نوا با بم را اجرا کرد و پس از اجرای این کنسرت در سال 83کلنگ باغ هنر به زمین زده شد.
شهرستان بم در فاصله 195 کیلومتری استان کرمان واقع شده است.
9912/ 5054

نظر خود را ثبت کنید