شورای فرهنگ عمومی , کنسرت , گناوه " />

اجرای کنسرت ها در گناوه مدیریت و نظارت شود

گناوه-ایرنا- امام جمعه گفت: با برگزاری کنسرت های قانونی و مجوز دار در این شهرستان مخالف نیستیم اما به دغدغه ای تبدیل شده که باید مدیریت و نظارت شود.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان در فرمانداری افزود: کنسرت هایی که مجوز آنها توسط دستگاه های مرتبط صادر شده قانونی است و نمی شود جلوی آن را گرفت اما به نظارت و مدیریت نیاز دارد.
وی اظهارداشت:برای برطرف کردن دغدغه های فرهنگی از جمله کنسرت ها نباید احساسی عمل کنیم و در فضای مجازی بدون کارشناسی حرفی بزنیم بلکه باید راهکارهای عاقلانه و منطقی ارایه شود.
امام جمعه گناوه گفت: دین اسلام برای همه ابعاد زندگی انسان ها برنامه های مدونی تعریف کرده و هیچوقت مخالف نشاط و خوشحالی مردم با درنظرگرفتن ابزارهای صحیح نبوده و نیست.
رئیس شورای فرهنگ عمومی گناوه بیان کرد: برای ترویج نشاط آفرینی در جامعه باید ارزش قایل شد اما حدود و ثغوری دارد که باید رعایت و دور از هرگونه ابتذال و با ارزش ها و موازین اسلامی مغایرت نداشته باشد.
رکنی حسینی افزود: همه مسئولان این شهرستان نسبت به مسایل فرهنگی بویژه اجرای کنسرت ها دغدغه دارند و باتوجه به اینکه مردم استقبال می کنند باید به سمت و سویی حرکت کنیم که نقش هدایتگری، ارشاد و نظارت بر چنین برنامه هایی داشته باشیم.
وی ادامه داد: باتوجه به اینکه شورای فرهنگ عمومی نهاد مقدسی است که پشتوانه قانونی دارد، باید تمامی اعضا در نشست های آن حاضر و از نقطه نظرات آنان استفاده شود.
امام جمعه گناوه گفت: همه دغدغه های این شهرستان تنها کنسرت نیست و آسیب و ناهنجاری اجتماعی در شهر نظیر برگزاری برخی مراسم عروسی وجود دارد که بیشتر از کنسرت است.
وی افزود: در برگزاری برنامه های شاد بویژه کنسرت در هر زمانی که نزدیک به مناسبت های خاص نظیر ایام سوگواری و شهادت ائمه اطهار(ع) است باید متولیان امر پرهیز کنند.
فرماندار گناوه با بیان اینکه ما مسئولان به مسایل فرهنگی همانند دیگر اقشار جامعه دغدغه داریم و احساس مسئولیت بیشتری می کنیم، گفت: نشاط اجتماعی در برهه کنونی لازمه جامعه است اما درصورتیکه باعث بی بندوباری شود، مخالف هستیم.
سیدعلی پاک نژاد افزود: در برپایی کنسرت ها باید شئونات اسلامی رعایت و در دستور کار متولیان باشد و در صورتیکه پایبندی به آن نباشند در لیست سیاه قرار گرفته و به آنان اجازه اجرای برنامه داده نمی شود.
وی بر برپایی هرچه باشکوه جشن 40 سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی تاکید کرد و گفت: اقتدار و عزت و افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی به رغم توطئه ها و نقشه های متعدد دشمنان در این مدت روز به روز بیشتر شده و باید بخود ببالیم.
فرماندار گناوه افزود: باتوجه به مسایل و مشکلات موجود جامعه نباید دستاوردهای انقلاب به بوته فراموشی سپرده شد و با وحدت و همدلی و دوری از مسایل سیاسی در حفظ و پاسداری انقلاب و نظام و امید بخشی به مردم مجدانه بکوشیم.
وی گفت: به منظور هرچه پربارتر بودن برنامه های دهه مبارک فجر و خنثی کردن توطئه های دشمنان نشست های متعددی با محوریت امام جمعه به عنوان رئیس ستاد برگزار و کمیته های چندگانه تشکیل شده است.
وی اظهارداشت: باتوجه به اینکه روزهایی از دهه مبارک فجر تقارن با ایام فاطمیه دارد باید برنامه های پیش بینی شده به سمت و سوی مذهبی کشیده شود.
فرماندار گناوه گفت: آماده هرگونه همکاری با هیات های مذهبی در مناسبت ها و برنامه هی ملی و مذهبی هستیم.
علیرضا سبحانی دبیر شورای فرهنگ عمومی گناوه گفت: این جلسه با دستور کار برنامه های دهه مبارک فجر و بررسی مسایل فرهنگی سطح شهر برگزار شده است.
هادی عرب زاده رئیس شورای هیات های مذهبی گناوه گفت: این شورا با اجرای کنسرت به هیچ وجه مخالف نیست اما باید چارچوب ها و شئونات اسلامی رعایت شود.
وی افزود: هیات های مذهبی در این شهرستان با دست خالی و هزینه شخصی تاکنون برنامه های مختلفی در سطح شهر برگزار کرده که انتظار حمایت داریم و درصورتیکه بودجه فرهنگی به شهرستان اختصاص داده می شود این شورا نیز مورد توجه قرار گیرد.
دراین نشست چندتن از اعضای شورای فرهنگ عمومی نسبت به مسایل فرهنگی شهر به اظهار نظر پرداختند و برگزاری کنسرت را با رعایت شئونات اسلامی ، و نظارت و مدیریت متولیان امر را خواستار شدند.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6043/6164

نظر خود را ثبت کنید