فرهنگی , اقتصادی , بهرام نصراللهی زاده " />

دولت از تولید آلات موسیقی در سنندج حمایت می کند

سنندج - ایرنا - رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان بر توسعه اقتصادی فعالیت های فرهنگی و هنری تاکید کرد و گفت: طرح های تولید آلات موسیقی با توجه به ظرفیت موجود هنرمندان سنندجی، از سوی دولت مورد حمایت قرار می گیرند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، بهرام نصراللهی زاده عصر دوشنبه در دیدار مدیرکل و روسای ستادی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به اینکه برنامه های حوزه فرهنگ و هنر این استان باید با دید ملی و فراملی تدوین شود اظهارداشت: یکی از عوامل ماندگار شدن و ایجاد در آمدزایی در بخش هنر برقراری ارتباط اقتصاد با فرهنگ و هنر است.
وی اضافه کرد: جامعه ای پیشرفته و مترقی است که یکی از مهمترین منابع ایجاد ثروت در آن مربوط به حوزه فرهنگ و هنر باشد، دولت نیز در این راستا برای فعالیت های فرهنگی و هنری ارزش بیشتری قائل است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان با اشاره به اینکه یکی از رسالت های این سازمان توسعه زیرساخت های فرهنگی با اختصاص اعتبارات به این بخش است، افزود: اتمام و تکمیل تالار مرکزی سنندج، سایت اداری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجتمع فرهنگی و هنری دهگلان، هنرستان هنرهای زیبا سنندج، مجتمع فرهنگی دلبران و موچش از جمله طرح های فرهنگی و هنری مورد حمایت در این راستا است.
نصراللهی زاده اظهار داشت: با توجه به ظرفیت های سنندج در تولید آلات موسیقی، می توان با ارتقای توان هنرمندان این شهرستان را به یکی از تولید کنندگان مهم در خاورمیانه تبدیل کرد.

**توسعه بازار هنر نیازمند حمایت بیشتر است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان هم در این نشست با اشاره به اینکه نقش حوزه فرهنگ در توسعه اقتصادی استان مغفول مانده است، گفت: بخش زیادی از اقتصاد کشورهای مختلف اروپایی و آسیایی از جمله هند از حوزه فرهنگ و هنر آن به ویژه سینما تامین می شود و این نشان از جریان سازی اقتصادی هنر در توسعه این کشورهاست.
جلال قلعه شاخانی افزود: کردستان علی رغم داشتن سابقه تاریخی - فرهنگی و ظرفیت های هنری نتوانسته در توسعه اقتصادی و درآمدزایی خود از این ظرفیت ها استفاده تاثیر گذاری داشته باشد.
وی به راه اندازی دبیرخانه بازار هنر کردستان در چند روز گذشته با حضور مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره و اضافه کرد: این بازار با هدف قرار دادن تولیدات هنری در سبد خانواده ها ایجاد شده و دربرگیرنده نمایشگاهی از آثار هنری هنرمندان استان است که در قالب برنامه های مختلف از جمله حراج آثار هنرمندان فعالیت می کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اعلام کرد: 20 درصد ارزش آثار هنری عرضه شده در این بازار توسط صندوق اعتباری هنر در قالب یارانه هنر تامین می شود و مردم می توانند آثار هنرمندان استان را با تخفیف خریداری کنند.
قلعه شاخانی با بیان اینکه توسعه بازار هنر نیازمند حمایت بیشتر مسئولان است، اضافه کرد: تلاش می شود در بلند مدت آثار فرهنگی و هنری بر مبنای نیاز مخاطب، بازار و ضرورت حوزه فرهنگ و هنر تولید شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان در ادامه این نشست از بخش های مختلف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از جمله مجتمع دیجیتال، خبرگزاری شبستان و واحد امور کتاب بازدید کرد.
9936 / 3034

نظر خود را ثبت کنید