سرپرست جهاد دانشگاهی واحد استان البرز:

مناظرات دانشجویی موجب توسعه فرهنگ نقد و گفت‌وگو می‌شود

سرپرست جهاد دانشگاهی واحد استان البرز ضمن اعلام خبر آغاز ثبت نام مرحله استانی هشتمین دوره مسابقات ملی مناظرات دانشجویی در دانشگاه‌های این استان گفت: مناظرات دانشجویی مصداق بارزی از کرسی‌های آزاد اندیشی است که ضمن ترویج فضای مناسب برای فکر کردن در بین دانشجویان، با رعایت اصول مناظره موجب تقویت پژوهش، پرسشگری و توسعه فرهنگ نقد و گفت و گو در بین دانشجویان می‌شود.

به گزارش ایسنا، احمدرضا فیروزی ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: اهمیت مناظره و گفتگو بر کسی پوشیده نیست؛ اما ارزشمندی مناظره منوط به انگیزه فرد از انجام آن است؛ درواقع در مناظره باید دید که هدف فرد از ورود به عرصه گفتگو با دیگران و انجام مناظره چیست.

سرپرست جهاد دانشگاهی واحد استان البرز یادآور شد: در مناظره می‌توان اهدافی مختلفی داشت یکی از مهم‌ترین و اخلاقی‌ترین اهداف مناظرات علمی باید کشف حقیقت باشد؛ چراکه در جریان مباحثه و گفتگو بهتر می‌توان حقیقت را شناخت.

وی خاطر نشان کرد: فراخوان مرحله استانی مسابقات ملی مناظرات دانشجویی از ۲۲ دی ماه در دانشگاه‌های استان البرز آغاز شده و دانشجویان علاقمند تا پنجم اسفندماه فرصت دارند برای ثبت نام اقدام کنند.

فیروزی تصریح کرد: این مسابقات به صورت گروهی برگزار می‌شود و هر گروه متشکل از چهار نفر دانشجو است که اعضا باید درباره موضوع تحقیق کنند.

سرپرست جهاد دانشگاهی واحد استان البرز گفت: هر مسابقه سه داور از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی دارد و بر اساس آیین نامه داوری و در قالب فرم‌های امتیاز دهی قضاوت خواهند کرد، مسابقه در هر مرحله حذفی است و این شیوه تا رسیدن دو گروه به مرحله نهایی ادامه دارد و گروه‌های برتر به مرحله منطقه‌ای و سپس به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند.

فیروزی افزود: دانشجویان علاقمند برای شرکت در این مسابقه می‌توانند به معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز واقع در دانشگاه خوارزمی، مراجعه و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۲۶۳۴۵۰۵۱۵۱ تماس حاصل نمایند.

گفتنی است این مسابقات برای چهارمین سال متوالی توسط جهاد دانشگاهی واحد استان البرز در دانشگاه‌های این استان برگزار می‌شود، سال گذشته تیم مبین از دانشگاه فرهنگیان (تیم برادران از دانشگاه حکیم فردوسی) و تیم بوعلی از علوم پزشکی به مرحله منطقه‌ای مسابقات در دانشگاه تهران راه یافتند.


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید