مهمترین عناوین خبری , داخلی و خارجی , چهارشنبه پنجشنبه " />

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه چهارشنبه تا صبح پنجشنبه

  • تاریخ انتشار : 1397/10/27 ساعت : 07:52 - 5 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : سایر
تهران- ایرنا- تاکید ظریف بر درهم شکستن افسانه ابرقدرتی آمریکا از سوی ایرانیان، تصریح عراقچی بر غیرقابل اعتماد بودن آمریکا، واکنش قاسمی به بیانیه های وزارت خارجه آمریکا و فرانسه درخصوص پرتاب ماهواره جمهوری اسلامی ایران، اعلام عدم شرکت موگرینی در نشست ضدایرانی لهستان از سوی یک سخنگوی اتحادیه اروپا، رد دعوت آمریکا برای شرکت در کنفرانس ورشو از سوی لبنان و رای دوباره نمایندگان مجلس عوام انگلیس به دولت محافظه‌کار «می» مهمترین خبرهای 12ساعت گذشته ایرنا بود.
اخبار داخلی
**********
* تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه ایران در پیامی توئیتری با اشاره به سالگرد فرار شاه و همزمانی آن با سالروز اجرای برجام، نوشت: ایرانیان افسانه ابرقدرت بودن آمریکا را درهم شکسته اند.
* تهران- ایرنا- معاون وزیر امور خارجه ایران در پیامی توئیتری خروج آمریکا از برجام را نشانه غیرقابل اعتماد بودن این کشور دانست و افزود: از ترامپ متشکریم که این موضوع را نشان داد.
* تهران- ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران راهی را خواهد رفت و انتخابی را در اولویت قرار خواهد داد که به نفع منافع راهبردی بلند مدت کشور و مردم ایران باشد و قطعا سرنوشت توسعه علمی کشور را قربانی نگرانی های بی اساس و ساختگی بیگانگان نخواهد کرد.
* لندن- ایرنا- سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان‌های بین‌المللی در وین گفت: نتایج معنادار و عملی، حداقل چیزی است که ایران در ازای عمل به برجام انتظار دارد، در غیر این صورت مبنای اساسی رضایت ایران برای عمل به توافق، به‌طور جدی تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.
* کربلا- ایرنا- وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: در صورت موافقت طرف عراقی، توافقنامه لغو متقابل روادید بازرگانان میان دو کشور همزمان با سفر دکتر روحانی به بغداد امضا می شود.
* تهران- ایرنا- بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی خبر رسانه های لهستانی مبنی بر توقف صدور روادید گردشگری ایران برای اتباع لهستانی را تایید نکرد.
* تهران- ایرنا- مدیر عامل ایرنا در پیامی به مناسبت درگذشت «حسین محب اهری» اعلام کرد: فقدان هنرمند سرشناس و خبرنگار پیشکسوت ایرنا، جناب آقای حسین محب اهری باعث تاسف و تاثر اصحاب رسانه، جامعه هنری کشور و خانواده خبرگزاری جمهوری اسلامی شد.

اخبار خارجی
**********
* لندن- ایرنا- یک سخنگوی اتحادیه اروپا با اشاره به فشردگی برنامه کاری «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از بعید بودن حضور او در نشست ضد ایرانی در لهستان خبر داد.
* تهران- ایرنا- شبکه خبری المیادین از نپذیرفتن دعوت آمریکا از سوی لبنان برای شرکت در کنفرانس ضد ایرانی در ورشو پایتخت لهستان خبر داد.
* لندن- ایرنا- نمایندگان مجلس عوام انگلیس شامگاه چهارشنبه در دومین رأی‌گیری تاریخی این کشور طی 24 ساعت گذشته به عدم صلاحیت دولت محافظه‌کار «می» رأی مخالف دادند.
* تهران- ایرنا- تشکیلات خودگرادن فلسطین اعلام کرد: سرنوشت هرگونه طرحی که دربرگیرنده ایجاد کشورمستقل فلسطین به پایتختی سراسر قدس شرقی و در مرزهای 1967نباشد، محکوم به شکست است.
* تهران- ایرنا- پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) فردی را که قصد داشت با موشک ضدتانک به کاخ سفید و برخی دیگر از اماکن حساس این کشور در واشنگتن حمله کند، دستگیر کرد.
* تهران- ایرنا- نماینده جدید سازمان ملل در امور سوریه دیدارش با ولید المعلم وزیر امور خارجه دولت دمشق را سازنده خواند و گفت که به صورت دوره ای و منظم از سوریه دیدن خواهد کرد.
* تهران-ایرنا- رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی در نامه ای به رئیس جمهوری لبنان تصریح کرد که به علت ریاست نشست 77+چین در نیویورک امکان شرکت در اجلاس اتحادیه عرب را ندارد.
* آتن- ایرنا- پارلمان یونان پس از دو روز بحث و تبادل نظر در مورد عملکرد دولت چپگرا و به خصوص مساله حل اختلاف های آتن و اسکوپیا، دوباره به دولت این کشور رای اعتماد داد.
* مسکو- ایرنا- سفیر جمهوری اسلامی ایران و معاون وزیر امور خارجه روسیه ضمن دیدار و گفت وگو با یکدیگر درخصوص گسترش همکاری های دوجانبه در منطقه قفقاز روسیه تبادل نظر کردند.
* تهران- ایرنا- نخست وزیر رژیم صهیونیستی خروج آمریکا از برجام و مقابله با حضور ایران در سوریه را دو رویداد مهم سال 2018 برای این رژیم دانست.
* تهران- ایرنا- شمارکشته های انفجار شهر منبج سوریه به 23 نفر افزایش یافت، پنج تن از آنها نظامی آمریکایی و 18 تن نیز از شبه نظامیان مسلح هستند.
* لندن- یرنا- منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری عصر چهارشنبه در ادامه سفربه بروکسل، با 'کارلوس موداس' کمیسیونر علوم پژوهش و نوآوری اتحادیه اروپا ملاقات کرد و طرفین بر گسترش همکاری‌های مشترک تاکید کردند.
* تهران- ایرنا- عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) از موضع گیری کشور مالزی در مخالفت با عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس تجلیل کرد.
* تهران- ایرنا- فرد شماره دو دمکرات های کنگره آمریکا اعلام کرد: با توجه به دعوت نکردن رئیس جمهوری آمریکا برای سخنرانی در کنگره از سوی رئیس مجلس نمایندگان این کشور، سخنرانی ترامپ لغو می شود.
* مسکو- ایرنا- دبیر شورای امنیت روسیه گفت: آمریکا بیش از 200 آزمایشگاه بیولوژیکی در جهان ازجمله کشورهای جامعه همسود، اوکراین، گرجستان و افغانستان تدارک دیده است.
* باکو- ایرنا- سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در جریان سفر به جمهوری آذربایجان عصر چهارشنبه با 'اکتای اسداف' رئیس مجلس ملی این کشور دیدار کرد.
شبد**1953**1379

نظر خود را ثبت کنید