خیرساز , دانشگاه , کاشمر " />

بیش از 200 طرح توسط خیران در دانشگاه های کشور در حال اجراست

  • تاریخ انتشار : 1397/10/26 ساعت : 09:21 - 5 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : سایر
مشهد - ایرنا - مدیرکل دفتر نظارت بر طرح ‌های عمرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بیش از 200 طرح عمرانی توسط خیران در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور در دست اجراست.
جمشید اسماعیلی سه شنبه شب در نشست هم اندیشی طرح احداث پردیس مرکز آموزش عالی کاشمر در این شهر افزود: خیرین بیش از 2000 میلیارد ریال در دانشگاه ‌های شهرهای مختلف هزینه کرده ‌اند.
وی اظهار داشت: طرح های دانشگاهی که توسط خیرین آغاز شده است توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تکمیل می شود.
وی گفت: با توجه به وجود طرح ‌های نیمه تمام در کشور نمی‌ توان طرح جدیدی را آغاز کرد ولی اگر خیرین کمک کنند وزارت علوم برای تکمیل آن اقدام خواهد کرد.
اسماعیلی افزود: احداث دانشگاه و جذب دانشجو کار سخت و خاصی نیست بلکه مهم این است رشته ‌هایی را دایر کنیم که بازار کار آن وجود داشته باشد.
وی به نتیجه رساندن ساختمان مرکز آموزش عالی کاشمر را نیازمند همراهی و کمک مسئولان دانست و اظهار داشت: استفاده از توان خیرین در بخش‌ های آموزش عالی ضروری است.
فرماندار کاشمر نیز در این نشست گفت: هم اکنون غیر از مرکز آموزش عالی، پنج واحد دانشگاهی دیگر در این منطقه فعال است اما محوریت را بر مرکز آموزش عالی این شهرستان قرار داده ‌ایم.
محمد علی نبی پور افق آینده این منطقه را رشد جمعیت دانست و افزود: در این زمینه دانشگاه می‌ تواند نقش بسزایی ایفا کند.
وی اظهار داشت: ساختمان فعلی مرکز آموزش عالی کاشمر متعلق به فرمانداری است هرچند خود این مجموعه در یکی از ساختمان های قدیمی این شهر فعالیت دارد اما مدت 10 سال بهره ‌برداری از این ساختمان را به وزارت علوم داده‌ ایم.
فرماندار کاشمر با بیان اینکه بیشترین فضاهای فرهنگی منطقه توسط خیرین احداث شده است گفت: از سال 92تاکنون مجمع خیرین سلامت این شهرستان بیش از 150 میلیارد ریال به شبکه بهداشت کمک کرده و همچنین در حوزه خیرین مدرسه ساز بیش از 50 میلیارد ریال پروژه توسط خیرین اجرا می ‌شود و قصد داریم از این توان و ظرفیت در کمک به مجموعه دانشگاهی استفاده کنیم.
وی افزود: با توجه به واگذاری هفت هکتار زمین به مرکز آموزش عالی کاشمر، خیرین همکاری خاص خود را در این زمینه خواهند داشت.
وی اظهار داشت: وجود دانشگاه به عنوان موتور محرکه در توسعه اقتصادی منطقه ضروری است به همین دلیل تمام مسئولان در رشد و توسعه مرکز آموزش عالی این شهر همکاری خواهند داشت.
کاشمر در 228 کیلومتری مشهد قرار دارد.
7497 / 6053

نظر خود را ثبت کنید