مشاور ظریف: هدف نظام از برجام، صرفا دستیابی به منافع اقتصادی نبود

مشاور وزیر امور خارجه کشورمان گفت: تاخیر بیش‌تر در تامین منافع ایران در اجرای برجام، ممکن است به منافع راهبردی ایران خدشه وارد کند و برجام دیگر ابزار مفیدی برای تامین منافع ملی ایران نباشد.

به گزارش ایسنا، بهزاد صابری مشاور وزیر امور خارجه و عضو حقوقدان تیم مذاکرات هسته‌ای در توییتی در آستانه 26 دی‌ماه سالگرد اجرایی شدن برجام نوشت: سیاست خارجی یک کشور در خدمت منافع ملی آن کشور است و دیپلماسی، یکی از ابزارهای سیاست خارجی است. برجام، چه بودنش و چه نبودنش، اصالت ندارد. برجام یک «ابزار» دیپلماسی است. ابزاری که تا امروز کار کرده است. فردا و فرداها را باید ماند و دید.

مشاور ظریف گفت: اینکه ایران به لحاظ راهبردی از برجام منافعی دارد، نافی تعهد طرف‌های برجام در جهت تامین منافع اقتصادی لغو تحریم‌های هسته‌ای نیست. تاخیر بیش‌تر در این زمینه، ممکن است به منافع راهبردی ایران خدشه وارد کند و برجام دیگر ابزار مفیدی برای تامین منافع ملی ایران نباشد.

وی به این بخش از بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که "مذاکرات برای شکستن فضای خصمانه جبهه استکبار علیه ایران بود و این مذاکرات باید ادامه یابد اما همه بدانند که با وجود ادامه مذاکرات، فعالیت‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه تحقیق و توسعه هسته‌ای به هیچ وجه متوقف نخواهد شد و هیچ‌یک از دستاوردهای هسته‌ای نیز تعطیل بردار نیست..." اشاره کرد و گفت: برجام تاثیرات اقتصادی مهم، ملموس و انکارناپذیری داشت اما هدف نظام از مذاکرات منتهی به برجام، صرفا دستیابی به منافع اقتصادی نبود.

صابری تاکید کرد که "اهمیت اهداف راهبردی برجام را نباید فراموش کرد."

انتهای پیام

دبیر: آرش محمدیان


نظر خود را ثبت کنید