تاکید واعظی بر ساماندهی رودخانه‌ها در پی وقوع سیل در لرستان

  • تاریخ انتشار : 1397/11/10 ساعت : 16:42 - 5 سال قبل
  • از گروه : سیاسی
  • زیرگروه : دولت
رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: برای ساماندهی رودخانه‌ها مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب تدابیری را بیندیشند.

به گزارش ایسنا، محمود واعظی در جلسه ستاد مدیریت بحران استان با بیان اینکه علیرغم کمبود امکانات در استان اعضای ستاد بحران لرستان توانستند در خدمت مردم باشند، اظهار کرد: از طرف رئیس جمهور و دولت از شما تشکر می‌کنم چراکه این سیل طی ۱۰۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده و اینکه یک نفر تلفات نداشتید جای تقدیر دارد.

رئیس دفتر رئیس جمهور بیان کرد: بالاخره خسارات جبران می‌شود اما خدا را شاکریم که تلفات جانی نداشتید و همبستگی مردم لرستان قابل تقدیر است.

وی بر استمرار امدادرسانی به مردم سیل زده تأکید کرد و با بیان اینکه تا زمانی که مردم به زندگی عادی خود برنگشته‌اند پای کار باشید و کار را به اتمام برسانید، بیان کرد: محدودیت‌های اعتباری داریم اما تا جایی که بتوانیم برای رفع این مشکل کمک خواهیم کرد.

واعظی گفت: به جای اینکه فرمانداران هر کدام رقمی را اعلام کنند دستگاه‌های اجرایی استان آنچه را در توان دارند برای رفع مشکلات مردم اختصاص می‌دهند.

رئیس دفتر رئیس جمهور عنوان کرد: همه دست به دست هم خواهیم داد تا مشکلات مردم استان حل شود و پیگیری می‌کنیم تا رقمی ویژه را به استان پرداخت کنیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور ادامه داد: برای ساماندهی رودخانه‌ها مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب تدابیری را بیندیشند.

وی گفت: اگر بتوانیم قبل از اینکه آب وارد شهر شود اقدامات آبخیزداری انجام شود تا بتوانیم این آب‌ها را مهار کنیم.

به گزارش ایسنا، محمود واعظی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از همه مسئولین استان تشکر می‌کنم که یک پیشگیری و هماهنگی داشتند که این سیل خسارت جانی نداشته است، افزود: خسارت‌ها تنها مختص به خانه‌های مردم نبوده بلکه زیرساخت‌ها و بخش‌های مختلف شهر دچار خسارت شدند.

وی بیان کرد: به دستور دکتر روحانی رئیس جمهوری به لرستان آمدیم و از نزدیک خرابی پل‌ها، ریزش جاده‌ها و مشکلاتی که ایجاد شده را دیدیم، آنچه که مربوط به خسارت خانه‌های مردم بود را نیز دیدیم.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور تصریح کرد: در ستاد مدیریت بحران این موارد به بحث گذاشته شد، تقسیم کار شد، بخشی از کار را مسئولین در لرستان با حمایت استاندار دنبال می‌کنند و بخشی هم قرار شد با کمک اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران در تهران پیگیری شود و من هم قول دادم پیگیری کنم تا این کارها سریع‌تر انجام شود.

وی بیان کرد: دوستان همکار ما از وزارت خانه‌های مختلف هر یک مسئولیتی به عهده گرفتند.

واعظی با بیان اینکه به رئیس سازمان راهداری بلافاصله دستور داده شد تا فعالیت ترمیم پل‌ها و فعالیت‌ها شروع کند و اقدامات موقت برای بازگشایی محورها و راه‌ها و ترمیم پل‌ها را با بودجه خود ترمیم کنند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: زندگی اکثر مردم با مشکلات و خسارات زیادی مواجه شده است، صحبت کردیم و قول می‌دهیم یک اعتباری به صورت تنخواه اختصاص دهیم.

وی گفت: قول دادیم یک تنخواه در حد اعتبار ۴ میلیارد تومانی را سریع در اختیار استان قرار دهیم برای کسانی که لوازم خانه آن‌ها خراب شده خریداری صورت گیرد.

واعظی اظهار کرد: قرار شد کمیته‌ای را استاندار لرستان تشکیل و بررسی کنند و خرید مورد نیاز را برای مردم انجام و برای آنها بفرستند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: از مردم خوب لرستان تشکر می‌کنم مردم فهیم و نجیبی که با مشکلات مواجه بودند اما خیلی مؤدبانه صحبت می‌کردند و از طرف دولت و رئیس جمهور از این مردم خوب تشکر می‌کنم.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید