رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها:

شناخت اقتضائات جامعه جوان ضروری است/امروز نمی‌توان با ادبیات گذشته برای نسل جوان جذابیتی داشت

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: شناخت اقتضائات جامعه جوان با توجه به تغییرات فراوانی که در مسائل دانشجویان و ادبیات آن‌ها رخ داده است ضروری است، زیرا امروز دیگر نمی‌توان با ادبیات گذشته برای نسل جوان جذابیتی داشت.

به گزارش ایسنا، حجت السلام مصطفی رستمی، در حاشیه افتتاحیه همزمان چهارمین همایش فعالین قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی و ششمین همایش قرآن و عترت و سلامت ویژه جامعه پزشکی در پردیس علوم پزشکی شهید بهشتی در پاسخ به این سوال که فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه‌های علوم پزشکی را چگونه می‌بینید؟ گفت: واقعیت این است که در دانشگاه‌های علوم پزشکی، اساتید، کارکنان و دانشجویان بسیار خوبی در حوزه فعالین قرآنی داریم و این دانشگاه‌ها دانشجویان علاقمند به حوزه قرآنی را در دل خود جای داده‌اند به نحوی که فعالیت‌های خوبی در دانشگاه‌های وزارت بهداشت در حوزه قرآن در حال انجام است.

وی ضمن قدردانی از رشد خوب برنامه‌های قرآنی در دانشگاه‌های علوم پزشکی، پتانسیل و ظرفیت دانشجویان این دانشگاه‌ها در حوزه قرآنی را بالاتر از حد کنونی دانست و اظهار داشت: اگر برنامه ریزی‌ها و حمایت‌های لازم بر روی برنامه‌های قر آنی دانشجویان علوم پزشکی متمرکز شود ما شاهد موفقیت‌های بیشتری در این حوزه خواهیم بود.

رستمی از کلیه مسئولین قرآنی وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی برای ارائه فعالیت‌های خوب قرآنی تشکر کرد و بیان داشت: رؤسای دانشگاه‌ها، همکاران فرهنگی و فعالان در مجموعه تشکل‌ها و کانون‌های قرآنی در دانشگاه‌های علوم پزشکی برای رسیدن به این موفقیت سهم داشته‌اند که سهم عمده و اصلی را کانون‌ها و تشکل‌ها دارند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به ضرورت شناخت جامعه مخاطب برای جذب بهتر دانشجویان در فعالیت‌های قرآنی بیان داشت: شناخت اقتضائات جامعه جوان با توجه به تغییرات فراوانی که در مسائل دانشجویان و ادبیات آن‌ها رخ داده است لازم می‌باشد امروزه نمی‌شود با ادبیات گذشته و با پاسخ به مسائل گذشته بتوانیم برای نسل جوان امروز جذابیتی داشته باشیم. این تغییر مسائل و تغییر ادبیات ایجاب می‌کند که مجموعه ارائه دهنگان محتویات دینی و مجموعه‌های فعال مدیریت‌های حوزه فرهنگی به روز رسانی در حوزه ادبیات و مفاهیم را داشته باشند.

وی در تکمیل صحبت‌های خود گفت: باید فعالیت قرآنی زبان مخاطبین خود را بشناسند، به مسائل آن‌ها اشراف داشته باشند و بر اساس محتوا و زبان مناسب ارائه مطمئن باشند که مخاطبانشان نیز که فطرتی هماهنگ با مفاهیم قرآنی دارد خود را با مسائل قرآنی هماهنگ خواهد کرد.

رستمی در پاسخ به جایگاه موسیقی و زیبا خوانی در قرآن، ابراز داشت: مجموعه علوم فراوانی مرتبط با قرآن کار شده است که یکی از این حوزه‌ها با توجه به توصیه بزرگان دین زیباخوانی قرآن است. در زیبا خوانی قرآن موضوعاتی چون شناخت الحان و دستگاه‌های مختلف و ارائه آن در این حوزه مورد توجه است ضمن این که بسیاری از کشورهای مجموعه مسلمان در این حوزه کارهای خوبی انجام داده‌اند که نشان می‌دهد زیبا خوانی در قرآن هم نیاز است و هم زمینه برای کار در این حوزه زیاد می‌باشد.

به گزارش مفدا، چهارمین همایش فعالین قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی و ششمین همایش قرآن و عترت و سلامت ویژه جامعه پزشکی از چهارشنبه دهم بهمن ماه با حضور فعالین قرآنی دانشگاه‌های علوم پزشکی در پردیس علوم پزشکی شهید بهشتی آغاز به کار کرده است و امروز جمعه ۱۲ بهمن ماه به کار خود پایان خواهد داد.

انتهای پیانم


نظر خود را ثبت کنید