کشف ۱۰۰ قطعه شیء تاریخی هزاره اول قبل از میلاد

اعضای باند قاچاق اموال تاریخی - فرهنگی با هوشیاری نیروهای یگان حفاظت استان آذربایجان شرقی، دستگیر و ۱۰۹ قطعه شیء تاریخی با قدمت هزاره اول قبل از میلاد و پیش از اسلام کشف و ضبط شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، سردار امیر رحمت‌الهی - فرمانده این یگان - با اعلام این خبر گفت: یگان حفاظت استان آذربایجان شرقی در ادامه روند دستگیری قاچاقچیان اموال تاریخی، بعد از اعلام خبری از دوستداران میراث فرهنگی، مبنی بر خرید و فروش اشیای تاریخی در شهرستان مراغه به زودی، بعد از بررسی و احراز صحت خبر نسبت به شناسایی محل اختفای افراد مرتبط اقدام کردند.

وی ادامه داد: در این راستا با هماهنگی عوامل انتظامی و گرفتن مجوزهای قضائی، در عملیاتی غافلگیرانه، چهار نفر اعضای باند قاچاق اشیای تاریخی دستگیر و تعداد ۴۳۶ قلم شیء قدیمی از آن‌ها کشف و ضبط شد.

او بیان کرد: با توجه به کارشناسی‌های انجام شده، قدمت ۱۰۹ قلم شئی مکشوفه دوره هزاره اول قبل از میلاد و پیش از اسلام تخمین زده شد و متهمان دستگیر شده به همراه پرونده متشکله برای سیر مراحل قانونی به مقام قضائی استان تحویل داده شدند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید