مونسان خبر داد:

راه‌آهن جنوب-شمال ثبت جهانی می‌شود

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به موضوع ثبت جهانی تپه ازبکی اشاره کرد و گفت: هر سال یک سهمیه برای ثبت جهانی آثار میراث فرهنگی داریم که بر اساس اولویت ثبت این تپه هم در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه البرز، علی اصغر مونسان با همراهی استاندار البرز و مسئولان استانی پس از حضور در گلزار شهدای چهارصد دستگاه و ادای دین به مقام شهدای البرزی، از کاخ سلیمانیه و مجتمع تفریحی گردشگری رز بازدید کرد.

مونسان در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران اظهار کرد: البرز پتاسیل‌های ویژه‌ای در حوزه گردشگری دارد. همجواری با تهران این امکان را به استان می‌دهد که بازارهای گردشگری خود را بیش از پیش رونق دهد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه امسال در البرز ۱,۱۰۰ میلیارد تومان در حوزه گردشگری سرمایه‌گذاری می‌شود، گفت: پنج هزار تخت نیز به ظرفیت تخت‌های اقامتی این استان اضافه خواهد شد.

این مسئول گفت: در کنار ساخت مراکز اقامتی باید به رونق بومگردی این استان نیز توجه ویژه شود، البرز مناطق طبیعی زیبایی دارد و توجه به این ظرفیت می‌تواند به رونق گردشگری استان کمک کند.

وی همچنین بر ضرورت رونق صنایع دستی و ایجاد یک بازارچه دائمی در البرز تاکید کرد و گفت: به دنبال ایجاد یک بازارچه دائمی صنایع دستی در البرز هستیم تا بتوانیم ظرفیت‌های صنایع دستی البرز را بیشتر معرفی کنیم.

او به موضوع ثبت جهانی تپه ازبکی اشاره کرد و گفت: هر سال یک سهمیه برای ثبت جهانی آثار میراث فرهنگی داریم که بر اساس اولویت ثبت این تپه هم در دستور کار قرار گرفته است.

مونسان در پایان اعلام کرد: در حال حاضر پرونده راه‌آهن شمال به جنوب که یکی از محورهای مهم مواصلاتی است برای ثبت جهانی پیگیری می‌شود.

در ادامه استاندار البرز گفت: با توجه به پتانسیل‌های گردشگری این استان درصدد هستیم که با جذب سرمایه گذاری به رونق گردشگری کمک کنیم.

عزیزاله شهبازی افزود: برای افرایش ظرفیت‌های گردشگری البرز ساخت هتل و افزایش تخت‌های اقامتی در دستور کار قرار گرفته تا البرز از یک استان گذرگاهی به مقصد گردشگری تبدیل شود.


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید