موسوی‌لارگانی: در مورد زاینده رود شاهد تصمیمات خلق‌الساعه هستیم

  • تاریخ انتشار : 1397/11/16 ساعت : 12:16 - 5 سال قبل
  • از گروه : سیاسی
  • زیرگروه : مجلس
رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس گفت: علیرغم وعده‌های صریح مبنی بر جاری کردن آب دائمی در زاینده رود همچنان شاهد تصممیات خلق الساعه هستیم. مردم اصفهان حق خود را می‌خواهند. احیای زاینده رود منجر به حل بسیاری از معضلات اقتصادی، اجتماعی و امنیتی در فلات مرکزی کشور می‌شود.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شواری اسلامی گفت: چهل سالگی انقلاب را در حال سپری می‌کنیم که بسیاری حتی فکرش را هم نمی‌کردند که انقلاب ۴۰ روز هم دوام بیاورد. در این ۴ دهه، تحقیر بزرگترین پیامی است که ملت انقلابی ایران به کاخ سفید مخابره کردند، اما علیرغم تمام دستاوردهای بی‌نظیر و گسترده انقلاب اسلامی که مجالی برای بیان آن‌ها نیست بسیاری از موضوعاتی که این روزها در کشور اتفاق می‌افتد زیبنده انقلاب نیست.

موسوی لارگانی افزود: برخی از مسؤولان ما اصل انقلابی خود را فراموش کردند، فرهنگ خدمت رسانی در برخی از مسئولان بسیجی وار نیست. برخی تدابیر دولت باعث شده است که طی ۵ سال اخیر سفره خانواده‌ها روزبه روز کوچک‌تر شود و تورم افسار گسیخته کمر مردم را بشکند. امید به گره گشایی‌ها برجام و دل بستن به وعده اروپایی‌ها در خصوص برجام بدون کدخدا هم باعث خواهد شد که دولت به جای کار جدی صرفاً تماشاگر این فاجعه اقتصادی باشد.

این عضو فراکسیون روحانیت مجلس در انتقاد از برجام گفت: قرار بود برجام چرخ زندگی مردم را همگام با چرخ سانتریفیوژها به گردش درآورد یعنی نتایج اقتصادی داشته باشد. ولی متأسفانه مسئولان ما در تریبون‌های رسمی می‌گویند هدف برجام اقتصادی نبوده است، این سخنان باعث می‌شود که اعتماد مردم سلب شده و هر روز از مسئولین بیشتر فاصله بگیرند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خطاب به وزیر امور خارجه گفت: بیایید با مردم روراست باشید. اساساً چالشهای پیش روی کشور در حوزه تبادلات مالی متوجه تحریم‌های ثانویه آمریکا است و نه پایبندی به لوایحی همچمون اف ای تی اف و پالرمو. تجربه شکست خورده برجام را به خاطر داشته باشید.

لارگانی خطاب به رئیس جمهو ر مدعی شد: مردمی که به شما رأی دادند کاهش مشکلات اقتصادی را توقع داشتند این روزها جوانان حامی شما پس از ۵ سال سرخورده شده‌اند. همه حامیان سابق شما در حال سبقت گرفتن از یکدیگر هستند. تا در اعلام برائت از وضع موجود عقب نمانند. هنرمندان، ورزشکاران در فضای مجازی و حامیان سیاسی شما از پشت تربیون مجلس اظهار شرمندگی می‌کنند.

وی با بیان این که «مردم شاه را از کشور بیرون نکردند که بعضی از مسؤولان برای خود زندگی شاهانه در لواسان و شمال شهر تهران ترتیب دهند. چگونه ممکن است فردی با ۴۰ سال کارمندی و مسئولیت امروزه هزاران میلیارد تومان سرمایه داشته باشد» منتقدانه ادامه داد: مردم انقلاب نکردند که نظام بانکداری کشور از همه کشورهای لائیک نیز ربوی‌تر باشد و فساد اقتصادی سازمان یافته روز به روز گسترش یابد.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان مهمترین بخش زندگی خانواده‌ها را سبد غذایی آنها دانست و خطاب به اعضای هیئت دولت گفت: دولت متعهد شده بود که حداقل سفره مردم را کوچک‌تر نکند. این وعده‌ای شد که عاقبتش همچون سایر وعده‌های دولت شد. گوشت از سفره مردم حذف شده است. صفی که الان برای خرید گوشت منجمد تشکیل شده است همان صفی است که در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس به ما رأی داده است. چرا با عملکردمان کرامت مردم را این گونه خدشه دار می‌کنیم؟

موسوی لارگانی اولویت اصلی مردم را معیشت دانست و با بیان این که «یکی از مباحث اصلی انقلاب موضوعات فرهنگی بود ولی متأسفانه توسعه فرهنگی در سایه سار توسعه سیاسی معفول مانده است» ابراز عقیده کرد: از اسفند ماه سال گذشته تا الان تنها ۹ جلسه از جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شده است. سند ۲۰۳۰ بی سر و صدا و با کمک بهائیان در حال اجرایی شدن است اصلاً مشخص نیست چه کسی پاسخگوی این تعهدات در کشور است طوری این سند را امضا کردند که در یک کشور سکولار زندگی می‌کنند.

نماینده مردم فلاورجان هم‌چنین نسبت به بحران آب در کشور هشدار داد و گفت: کج فهمی، سوءمدیریت، دهن کجی به قانون، بی تدبیرهای دولتهای مختلف باعث شده است که بحران آب در کشور از یک بحران زیست محیطی تبدیل به یک چالش امنیتی شود ضعف دولت در حل بحران آب باعث اختلاف شدید قومیتی در بین مردم ایران شده است. زاینده رود زندگی ساز از اواسط دهه ۷۰ به دلیل انتقال آب از این استان به سایر استان‌ها، فروش حق آب‌های مردم و کشاورزان به صنعت، آرام آرام دچار بیماری گردیده است. در دوره قبلی بیماری زاینده رود به دلیل بی مبالاتی‌ها بغرنج‌تر گردیده و این رود مواج خشک شد. با روی کار آمدن دولت یازدهم اصفهانی‌ها امیدوار بودند که نشاط را به استان بازگرداند اما زهی خیال باطل. علیرغم وعده‌های صریح مبنی بر جاری کردن آب دائمی در زاینده رود همچنان شاهد تصمیمات خلق الساعه هستیم. مردمان نجیب اصفهان حق خود را می‌خواهند دولت باید تکلیف حقآبه اصفهان و محیط زیست را مشخص کند. احیای زاینده رود منجر به حل بسیاری از معضلات اقتصادی، اجتماعی و امنیتی در فلات مرکزی می‌شود. تاکید دولت بر اجرای پروژه‌هایی نظیر طوبی، خلاف شرع و قانون است حاکمیت باید در این خصوص با اقتدار وارد شود.

رئیس مجمع نمایندگان اصفهان در پایان خطاب به علی مطهری که اداره جلسه را بر عهده داشت با طرح این سوال که چرا از جایگاه مجلس دفاع نمی‌کنید؟ خاطرنشان کرد: مجلس در مورد استمهال وام‌های کشاورزی قانون تصویب کرده است که وام‌های زیر ۱۰۰ میلیون تومان را استمهال کنند. چرا به این قانون عمل نمی‌شود. بانک‌ها طفره می‌روند. کشاورزان بدبخت شده‌اند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید