حضرت فاطمه زهرا (س) الگوی تمام زنان مسلمان است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سقز گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) الگوی تمام زنان مسلمان است و باید بانوان جامعه این بانوی بزرگ را الگوی خود بدانند.

حجت‌الاسلام برومند رازیانی در گفت وگو با ایسنا، ضمن تسلیت ایام فاطمیه اظهار کرد: با بررسی ابعاد مختلف دوران زندگانی حضرت فاطمه (س) نکات بسیار ارزشمندی می‌توان کسب کرد که در دل تاریخ ماندگار شده‌اند؛ چرا که زندگانی این بانوی بزرگوار اسلام با خود نکاتی دارد که در صورت الگو‌برداری از آن، صاحب یک زندگی دینی خواهیم شد.

وی افزود: در جامعه امروزی شاهد بروز مشکلاتی در روابط افراد هستیم که خانواده به عنوان اولین و کوچک‌ترین نهاد اجتماعی بیشتر با این مشکلات دست به گریبان است و در صورت حل نشدن به جامعه سرایت می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سقز بیان کرد: حضرت زهرا (س) یک الگوی برتر دین اسلام محسوب می‌شود که متأسفانه برخی از ابعاد زندگی‌شان به درستی به جامعه ارائه نشده است و این موجب شده تا افراد آگاهی کمتری از سیره عملی پیشوایان داشته باشند و این در حالی است که دشمنان دین با آگاهی از جایگاه دین اسلام هر روز بر تهاجم خود می‌افزایند و در این عرصه اگر ما آگاهی نداشته باشیم مغلوب دشمنان خواهیم شد.

وی ادامه داد: هیچ مغایرتی میان آرمان‌ها، اهداف و ارزش‌هایی که حضرت فاطمه زهرا (س) برای تحقق آن جانفشانی کرد، با آرمان‌ها، اهداف و ارزش‌هایی که انقلاب اسلامی در پی تحقق آن است، وجود ندارد.

وی افزود: هم زمانی دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی با دهه فاطمیه فرصت مغتنمی برای پاسداشت هر دو پدیده معنادار، حرکت آفرین و جهت دهنده است. هر دو دهه، نقش سازنده و پیش برنده برای رسیدن به قله‌های آرمانی و تکامل بشری دارد.

حجت الاسلام رازیانی بیان کرد: این دو مناسبت یکی غم انگیز و یادآور رنج‌ها و مظلومیت‌های حضرت فاطمه زهرا (س) و ناله‌های سوخته دلان زمین در غم شهادت آن بانوی گرامی است و دیگری فرح بخش و یادآور روزهای نورانی و منتهی به یوم الله ۲۲ بهمن ۵۷ و پیروزی انقلاب اسلامی، اما هر دو دارای یک مبدأ و مقصد هستند، انقلاب اسلامی با ماهیت دینی، رویکردی جز احیای ارزش‌های مکتب فاطمی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه زهرا (س)، انسان کاملی بود که برای نجات بشریت و ممانعت از انحطاط جامعه نوپای اسلامی، از هیچ مجاهدتی دریغ نورزید و سرانجام در این جهاد فی سبیل الله، مظلومانه به شهادت رسید. انقلاب اسلامی هم با همین هدف متعالی و به رهبری فرزندی از سلاله رسول‌الله (ص) پدید آمد.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید