اتحادیه آفریقا , آدیس بابا , اتیوپی " />

آغاز نشست اتحادیه آفریقا در اتیوپی

تهران - ایرنا - نشست دو روزه رهبران بیش از 50 کشور آفریقایی برای بررسی موضوعات داخلی و بین المللی امروز (یکشنبه) در آدیس بابا پایتخت اتپوپی آغاز شد.
به گزارش خبرگزاری «آناتولی» ترکیه، در جریان سی و دومین نشست اتحادیه آفریقا موضوعاتی مانند بحران اقتصادی و معضلات اجتماعی در کشورهای آفریقایی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد .
رهبران آفریقایی شرکت کننده در این نشست همچنین درباره پدیده مهاجرت و افزایش روند مهاجرت از کشورهای آفریقایی نیز گفت و گو و تبادل نظر خواهند کرد.
بر اساس این گزارش، افتتاحیه این نشست قرار است پس از یک جلسه در پشت درهای بسته برگزار شود.
مصر به عنوان ریاست آینده اتحادیه آفریقا قرار است راهکارهایی در زمینه مهار مهاجرت در این نشست دو روزه ارائه دهد.
در این نشست «آنتنیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد، «احمد ابوالغیط» دبیر کل اتحادیه عرب، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، «تئدورز آدهنوم» مدیر کل سازمان بهداشت جهانی، شماری از ناظران و نمایندگان سازمان های بین المللی و منطقه ای حضور دارند.
در این نشست همچنین قرار است که ریاست دوره ای اتحادیه آفریقا در سال 2019 از رواندا به مصر اعطا شود.
اتحادیه آفریقا جمله واژه‌های جدیدی است که از اوایل قرن بیست ویکم وارد ادبیات مناسبات سیاسی جهان شده‌ است. اتحادیه آفریقا در واقع نهاد جایگزین «سازمان وحدت آفریقا» (Organization Of African Unity) یا « OAU » است که با هدف بالابردن صلح، اتحاد و همکاری بین کشورهای آفریقایی بنیان نهاده شد و در حال حاضر ۵۴ کشور قاره آفریقا عضو آن هستند. مقر اصلی این سازمان در آدیس آبابا پایتخت اتیوپی قرار دارد.
سازمان وحدت آفریقا به عنوان سلف اتحادیه آفریقا در سال ۱۹۶۳ و پس از آنکه در روند استعمارزدایی پس از جنگ جهانی دوم تعداد کشورهای مستقل آفریقا رو به افزایش بود، با عضویت ۳۲ کشور در آدیس آبابا تشکیل شد.
خاورم**9366**1651

نظر خود را ثبت کنید